Export vanuit formulier naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanderLooman

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Hallo,

Ik heb een formulier met daarin een mogelijkheid om de gefilterde data naar Excel te exporteren, dat werkt ook prima met deze vba code:
Private Sub Exporteren_Click()
On Error GoTo Err_Exporteren_Click

DoCmd.RunCommand acCmdOutputToExcel

Exit_Exporteren_Click:
Exit Sub

Alleen worden de gefilterde velden waarop je kunt zoeken geëxporteerd. Ik wil eigenlijk dat deze niet worden geëxporteerd (de formulierkoptekst) en alleen de velden van de details.

Kan dat?

Iemand een idee? Ik heb een voorbeeld van de Excel export toegevoegd. Hier staan enkele velden die dus niet geëxporteerd moeten worden: de velden uit het formulier waar ik mijn zoekwaarden invul voor de artikelselectie.

Bekijk bijlage map1.xls

Het Excel bestand zal niet zoveel helpen; ik vermoed dat je een Hoofdformulier hebt dat je gebruikt om te filteren, en een subformulier om de gefilterde gegevens te laten zien. Je Export commando exporteert de bron van je formlier, en dat is dan niet de goede recordset.

We hebben wat meer informatie nodig om je goed te kunnen helpen. Om te beginnen: wat wil je eigenlijk exporteren? En waar haal je de gegevens vandaan? Wat exporteer je nu? Het is ook handig om even een voorbeeldje mee te posten.

En wat is nu de bedoeling? Je zou eens kunnen beginnen met het normaliseren van je database: Als ik deze constructie zie: (de velden [Aantal gepickt januari 2011], Aantal gepickt februari 2010 en [Aantal gepickt januari 2010], [Aantal gepickt februari 2011] bijvoorbeeld) dan is mijn eerste opmerking: de tabel is niet genormaliseerd. Je zou aan de volgende velden genoeg moeten hebben:
[Sleutelverwijzing naar 11_2_ Jaartotalen toegevoegd uit WAS]
[Datum]
[Bewegingen]
[Aantal gepickt]
[Aantal bulkpicks]
En van daaruit verder werken.... Nu is het (excusez le mot) een zooitje...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan