exporteren adressenbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
346
Hallo,

Ik probeer een adressenbestand te exporteren van outlook express naar excell.

Dit gaat op zich prima maar hij kopieert alle adressen in zijn totaal....maar ik heb de adressen onderverdeeld in groepen..dus onder het kopje contactpersonen hangen een aantal groepen.

Weet iemand hoe ik zo'n afzonderlijke groep kan kopieeren naar een excelllijst....

Thanx
Kaj
 
..... niet!

Er wordt alleen een 'kenmerk' aan de contactpersonen toegevoegd waarmee wordt aangegeven dat deze behoren tot een bepaalde groep. Er wordt dus niet een aparte lijst aangemaakt .... vandaar.
 
das mooi kl...

Dus ik kan ze wel als groep verzenden via outlook maar kan vervolgens als ik ze vanuit excell wil benaderen alleen als hele adressenbestand bereiken....( de groep bestaat uit zo'n 800 adressen...het hele bestand 1800....

De enige mogelijkheid is dus denk ik dat ik ze alle 1800 exporteer en de adressen welke er niet in thuis horen dan handmatig verwijder ???

Lijkt me niet logisch dat je wel groepen kan aanmaken in outlook maar ze met een ander windows product niet als zodanig kan gebruiken...

grrrrr
 
Weet iemand of ik wel kan knippen/plakken vanuit die lijst...??
 
Ik neem aan dat je inderdaad Outlook Expres bedoelt en niet Outlook uit het MsOffice-pakket?
 
yep....

krijg er een lamme arm van maar heb een oplossinkje gevonden...

nieuwe mail aanmaken,
Groep selecteren in de "aan "regel"
bericht kopieren naar concepten
bericht openen
Adressen in de 'aan regel " kopieren
Plakken in word
Tekst eruit enteren
Kopieren
Plakken in excell


pffffffffff
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan