Exporteren/importeren naar CSV

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarPol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2024
We hebben een op Access gebaseerd facturatieprogramma. Om verzendlabels te maken bij Bpost dienen we vanuit dat Accessfacturatieprogramma een CSV aan te maken. Als we de CSV importeren bij Bpost, krijgen we foutmeldingen. Openen we de CSV eerst in Excel en slaan we die opnieuw op (zonder iets aan te passen), gewoon control-s, kunnen we de CSV wél importeren bij Bpost.
Waarom lukt het op die manier wel??? We wijzigen niets in het bestand!

Altijd fijn als men precies verteld welke foutmeldingen ze krijgen.
En heb je al eens het door Access gemaakte bestand vergeleken met het bestand zoals dat door Excel is opgeslagen?

Bedankt voor de reactie.
De foutmeldingen zijn Lijn 1: Optie is niet toegestaan en Niet gebruikte kolommen.
Maar er verandert toch niets aan de inhoud door het CSVbestand te openen en ongewijzigd op te slaan in Excel?

Kenelijk zit er dus wel een verschil in.

Inderdaad.
Maar welk verschil?
Wat doet Excel bij ctrl-s? Blijkbaar toch iets meer dan gewoon opslaan?

Zoals edmoor al schreef (in #2) zou je vast moeten stellen of er een verschil is tussen beide versies en wat dat eventueel is. Daartoe moet je de csv-bestanden openen met bijvoorbeeld notepad.

Een verschil kan zitten in het bestandstype ANSI, UTF-8, anders.
New Line en of Line Feed characters.
Vergelijk het eens.

Laat eens zien hoe je de csv export maakt.

Het is een ITer die dat doet. Ik zou het niet weten. Tekstbestand, denk ik.

Een CSV bestand is altijd een tekst bestand.
Het gaat me even om de zaken die ik in #7 noemde.
De IT-er weet vast waar dat over gaat.

Het is een ITer die dat doet. Ik zou het niet weten. Tekstbestand, denk ik.
Je maakt het bestand toch vanuit je database? Daar hangt dan toch vermoedelijk een knop met code onder? Of kan je daar niet bij?

Als ik het goed lees, genereert het BPost programma een fout en niet jullie eigen facturatieprogramma. Misschien nog eens de importspecificaties van BPost bekijken, of daar support vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan