exporteren naar CSV mbv macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

DVDM1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Beste access kenners,
ik had een database in access 2000 met een query export naar .txt (met ; gescheiden velden...)
Ik heb nu access 2003 geinstalleerd en mijn normale export, gestuurd door een macro via een knop op het menu formulier, werkt niet meer.
Via de rechter muisknop kan ik een export naar txt maken van de query en op het einde van de wizard sla ik de bewerkingen op. Via het menu "externe gegevens" kan ik die opgenomen handeling hernemen. Tot zover werkt alles.:)

Vraag is nu; kan ik deze handeling oproepen via een macro en zo ja kan iemand mij helpen?

Alvast dank bij voorbaat.

Op zich zou je macro nog gewoon moeten werken; misschien staat je macro-beveiling te hoog, zodat de macro's niet starten. Dan doet de knop het uiteraard ook niet meer. Als je een nieuwe macro maakt, moet je het commando <TekstOverbrengen> gebruiken. De parameters onderin wijzen zich vanzelf; kies Export, niet import (logisch...) en vul de rest naar behoeven in. Als je slim bent, maak je eerst met de hand een csv bestand en leg je een exportdefinitie vast voor je gegevens; dan kun je precies aangeven hoe je wilt exporteren. In de macro geef je dan de naam van de Exportdefinitie op, zodat de gegevens exact worden geëxporteerd zoals je wilt. Maak je geen exportdefinitie, dan worden de standaardinstellingen gebruikt.

@ OctaFish
dank voor uw reactie op mijn vraag.
Het probleem zit hem dat ik nu net dat commando <TekstOverbrengen> niet meer terug vind in de lijst met acties.
Ik krijg bij mijn access versie 2003 veel andere macro selectie items maar nu net deze niet.

Dat verbaast mij dus hogelijk, want ik heb net een macro gemaakt met dit commando in 2003. Heb je misschien een engelse versie? In welk geval je moet zoeken naar TransferText.
Kijk ook of je db wel is geconverteerd naar 2002/2003 format; grote kans dat hij nog in 2000 format staat. Het zou niet mogen uitmaken voor de macro, maar werk 'm voor de zekerheid toch maar bij als dat nog niet gebeurd is.

Oeps... Michel, ... de Acces versie die ik nu gebruik is 2007 en niet 2003 (sorry...) vandaar je verbazing.
Hopelijks kan je mij alsnog verder helpen?

Volgens mij heet het commando nu <UitvoerenNaar>. Maar ik ben geen kenner (of liefhebber) van 2007....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan