• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

exporteren naar CSV

Status
Niet open voor verdere reacties.

starspike

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Ik heb een heel aantal documenten in Excel met allerhande gegevens over de games die ik heb, muziek, films, ... En die wil ik nu in een database krijgen in phpmyadmin. En dit wilde ik doen via het importeren van csv bestanden.

Als ik dus nu in Excel exporteer naar csv heb ik enkel het probleem dat hij de spaties in bepaalde velden gewoon verwijdert. Waar er dus bvb "Band Of Brothers" in Excel staat, krijg ik in mijn csv (en dus in mijn tabellen in PMA) BandOfBrothers te zien.

Ik weet dat ik vroeger via Office allerhande instellingen kon aanpassen ivm mijn csv's, en dus dacht ik eraan om te zorgen dat al mijn velden omgeven worden door ""-tekens. Maar dit kan ik dus nergens instellen (ook niet in het configuratiescherm). En dit zou me nochthans wel een oplossing lijken om te zorgen dat bij het exporteren mijn veldwaardes gewoon behouden worden zoals ze in Excel genoteerd staan.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om te zorgen dat ik bij het opslaan als csv de spaties wel behouden worden?

Mes excuses allemaal! Ondertussen heb ik het ene probleem opgelost (door gewoopn de cell formatting op "text" te zetten) , maar nu blijft het uiteindelijk probleem gewoon "verschoven" naar een volgende stap. Dus zal ik mijn vraag daar neerzetten.

De topic mag eigenlijk zefs verwijderd worden indien gewenst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan