exporteren naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marritb

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Beste allemaal,

Ik ben een database aan het maken met verschillende producten.
Graag zou ik de mogelijkheid willen hebben om de database te exporteren naar Excel.

Graag zou ik op de beginpagina een mogelijkheid willen hebben om te kiezen welk record ik geëxporteerd wil hebben. Bijvoorbeeld 5 tot en met 10.
Dus dat ik een invulscherm krijg, dan zou ik ook willen weten of ik mijn beginpagina moet maken met een schakelbord of forumlier?

alvast bedankt voor jullie hulp

Groeten Marrit

Hallo Marrit,

Om te beginnen een vraag: met welke versie van Access werk je? En wil je de recordselectie op een formulier kunnen maken, of met een query? Want dat verandert de aanpak een beetje.
Het exporteren kun je vrij goed automatiseren, zelfs nog wel met een macro als het moet, als je de actie niet wilt programmeren. Met een macro is het lastiger om flexilebe namen te maken voor het export bestand. Met VBA kun je die naam helemaal zelf samenstellen.

halo Octafish,

bedankt voor je reactie. Ik werk met Access 2007, sorry voor het niet vermelden.

Wat ik ook even moet zeggen is dat ik op dit moment Access nog aan het leren ben, dus het Macro/VBA verhaal hanteer ik nog niet voldoende :)

Alvast bedankt.

Groetjes Marrit

Hoi Marrit,

Als je nog moet beginnen met VBA, dan zou ik in eerste instantie beginnen met het exporteren via een Macro. In 2007 zit een redelijk bruikbare macrotool, en daarmee kun je dus prima een macro maken die een tabel of query naar Excel kan exporteren. Ik zou dan voor de gegevensselectie een quey maken, waarbij je een Criterium maakt voor de recordselectie. Die ziet er dan ongeveer zo uit:
Stel dat je op klantnummers wilt kunnen selecteren, op basis van het veld KlantID.
Het criterium onder het veld KlantID luidt dan:
Code:
BETWEEN [Typ het eerste KlantID] AND [Typ het laatste KlantID]
Als je de qeury dan uitvoert, word je geacht twee waarden in te vullen, en het resultaat is dan alle records die tussen de twee ingevoerde waarden liggen. Een beetje aanpassen aan je eigen situatie, en het zou moeten werken!
Deze query gebruik je dan als basis voor de export. Als die macro is gemaakt, en je voert hem uit, dan krijg je dus eerst de vraag voor de twee nummers, en daarna worden de gegevens geëxporteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan