exporteren uit Access 2013 van een Union naar excel 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansvdstroom

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2014
De individuele queries van de Union geven in Access voor Euro velden keurig 2 decimalen. De Union zelf overigens ook.
Als ik de individuele queries exporteer zijn de velden in Excel ook keurig in 2 decimalen, als ik echter de Union exporteer dan zijn de Euro velden opeens in 5 decimalen. Bij alle voornoemde exports heb ik aangegeven dat de formattering behouden moet blijven. Dat gebeurt dus niet zodra het een Union is.

Ik weet dat ik het handmatig kan aanpassen in het Excelsheet, maar daar hebben we geen automatisering voor om toch handmatig weer in te grijpen.

Wie weet er een manier om hier "omheen" te werken en na de export in Excel toch de Euro velden in 2 decimalen te krijgen?

Weergave in Access is niet hetzelfde als inhoud. Wil je de gevens (geldt overigens niet alleen voor Access--> Excel, maar ook andersom) dan moet je de gegevens in Access de juiste opmaak meegeven. Met de juiste formules dus. Tenzij je dat al doet, maar dat geloof ik nu nog niet :).

De velden van de tabellen waartegen de queries lopen zijn geformatteerd als Euro met 2 decimalen.
Ik heb echter al een omweg gemaakt, want op de Microsoft Developers site staat duidelijk dat je met een Union ALTIJD de formattering kwijtraakt. De omweg is dus om van de Union een echte tabel te maken en deze tabel te exporteren. Probleem Opgelost!!!!

Laatst bewerkt:
Je bent nog niet zo lang lid van HelpMij, en dan is de weg nog een beetje onbekend, maar de Quoot knop is dus geen Antwoord knop :). Quooten is zelden nodig, en het wordt ook niet erg op prijs gesteld als je complete berichten in zijn geheel quoot. Dus graag de quoot verwijderen. Wat betreft je vraag: Je hebt de velden vast niet geformatteerd als Euro, maar hooguit de Notatie aangepast. En dat is niet hetzelfde. Jouw omweg werkt maar is een overbodige die niet nodig is. Gebruik de functie Format om het veld op te maken, en je probleem is opgelost.
En als de vraag inderdaad is opgelost, dan mag je hem ook op die status zetten ;)

Dit uiterst (on)vriendelijke antwoord is voor mij reden om hier NOOIT meer terug te komen.

Jeetje, wat een kort lontje! Ik vind dat ik behoorlijk vriendelijk heb uitgelegd waarom je niet moet quooten. En met de aanvulling op je gevonden oplossing kun je dacht ik ook je voordeel doen, want dat scheelt je een hoop werk. Maar goed, als dat je niet bevalt, dan vind ik dat uiteraard ook best.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan