Exporteren uit Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel Boekhout

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Berichten
9
Regelmatig moet ik vanuit een MS Access query zo'n 16.500 regels exporteren naar een Excel bestand. Als ik daarvoor de standaard aanwezige exportfunctie gebruik krijg ik de melding "Er zijn te veel rijen in de uitvoer volgens de beperking die is opgegeven in de uitvoerindeling of door Microsoft Access". Hoe kun je dat instellen of omzeilen? Bij voorbaat dank, Marcel.
 
Register-instelling?

Dag Marcel,

Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad: het was óf een beperking in het aantal te exporteren Access-regels naar Excel, óf een beperking in het aantal te importeren records vanuit Excel. Ik weet het niet precies meer.
Ik heb het probleem toen in ieder geval wel opgelost - je moest een register-instelling wijzigen. Welke: hm, ook hier laat mijn geheugen me in de steek. In die richting kun je het misschien zoeken. Als me nog iets te binnen schiet, zal ik je dat laten weten.

NdT
 
export - beperking

Marcel,

ik exporteer hier regelmatig van Access naar Excel. Soms bestanden met meer dan 30 000 lijnen en heb nog geen enkele keer tegen een beperking opgelopen.
Ik heb voor mijn export een macro gemaakt en dat loopt op wieltjes.

Paul
 
Regelmatig moet ik vanuit een MS Access query zo'n 16.500 regels exporteren naar een Excel bestand. Als ik daarvoor de standaard aanwezige exportfunctie gebruik krijg ik de melding "Er zijn te veel rijen in de uitvoer volgens de beperking die is opgegeven in de uitvoerindeling of door Microsoft Access". Hoe kun je dat instellen of omzeilen? Bij voorbaat dank, Marcel.

Je kan ook vanuit excel werken en daar een query aanmaken, deze methode gbruik ook ook en bevay ondertussen al meer dan 16000 regels
 
Hallo Marcel,

wat precies is de "standaard aanwezige exportfunctie" waar je het over hebt?

Groet,

Tardis
 
Hallo allemaal,

Inmiddels is duidelijk geworden dat er hier sprake is van een beperking tot 16.384 regels. Omdat het wel lukt veel meer regels dan die 16.384 te exporteren naar een tekstbestand lijkt het meer een Excel importbeperking dan een Access exportbeperking. Overigens doet het probleem zich niet voor bij het Office 2003 pakket (limiet 65.535 regels), waar ik tot dusverre ‘2000’ gebruikte. Een register workaround heb ik helaas niet kunnen vinden zodat ik zal moeten upgraden. Met de ‘standaard aanwezige exportfunctie’ heb ik de procedure ‘rechtklikken op de niet geopende query – exporteren aankiezen’ bedoeld. Allen bedankt voor het meedenken!

Marcel.
 
Hallo Marcel,

in Access 2000 zou je je probleem wellicht kunnen oplossen door een stukje VBA code te schrijven en daarin de methode TransferSpreadsheet te gebruiken.
Met deze methode kun je namelijk 65535 rijen exporteren naar Excel.

Groet,

Tardis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan