exporteren uit OE5, importeren in OE6

• Onderwerp starter Onderwerp starter draak
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

draak

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Op mijn oude pc met W98 & OE5 staan nog veel berichten in mappen in de Inbox. De bestanden zijn opgeslagen in C:WINDOWS\Application Data\Microsoft\WELCOME ; ze hebben de extensie dbx. Deze wil ik in één keer overzetten via het netwerk naar mijn nieuwe pc met WinXP & OE6.

OE6 geeft echter geen mogelijkheid om berichten uit OE5 te importeren, alleen uit OE4 of OE6. Als ik toch voor OE4 of OE6 kies, dan krijg ik een bericht "kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend."

Ik heb ook geprobeerd de berichten vanuit de oude pc te EXporteren, maar dat is alleen mogelijk naar Microsoft Outlook [heb ik niet] of Microsoft Exchange [nooit van gehoord].

Wie weet raad?!?!

Op mijn oude pc met W98 & OE5 staan nog veel berichten in mappen in de Inbox. De bestanden zijn opgeslagen in C:WINDOWS\Application Data\Microsoft\WELCOME ; ze hebben de extensie dbx. Deze wil ik in één keer overzetten via het netwerk naar mijn nieuwe pc met WinXP & OE6. OE6 geeft echter geen mogelijkheid om berichten uit OE5 te importeren, alleen uit OE4 of OE6. Als ik toch voor OE4 of OE6 kies, dan krijg ik een bericht "kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend."
Als je een netwerkverbinding hebt dan kun je, op de oude machine, in de Verkenner de map met de dbx-bestanden selecteren en kopiëren naar een tijdelijke map op de nieuwe machine. Vervolgens open je OE op de nieuwe machine en kies je, in het menu, voor Bestand---Importeren---Berichten...; kies Outlook Express 6, en in het volgende venster voor 'E-mail uit een OE6-archiefmap importeren'. Klik in het volgende venster op Bladeren..., en browse naar de tijdelijke map met de dbx-bestanden. Gaat het nu wel goed?

bedankt, bavel

helaas! het werkt niet! Ik krijg hetzelfde bericht als wanneer ik direct uit de oude pc probeer te importeren.
:( :confused: :mad:

toch bedankt!
draak

Hoi allen!

Het is me nu toch gelukt, na de zoveelste poging, dankzij de tip van bavel. hé hé....

In OE5 waren er 2 mappen, 1 met *.mbx-bestanden [fout] en 1 met *.dbx-bestanden [goed].

Vanmorgen heb ik zonder problemen de inhoud van die 2e map gecopieerd naar de nieuwe pc en dan ook nog zonder problemen geïmporteerd in mijn OE6 inbox. Ik kan de berichten zelfs openen en lezen - wie had het gedacht!?!?

:D

Nu kan eindelijk die ouwe pc gecurateerd worden &c.

Nogmaals dank aan bavel, die de winnende tip heeft gegeven!

draak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan