ExpressCard (54)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vaak hebben de ingebouwde Wifi adapters een beter bereik dan zo'n los kaartje. De ingebouwde adapters maken vaak gebruik van een antenne die langs het beeld scherm loopt. Daardoor is een veel betere antenne mogelijk dan in zo'n USB Wifi adapter, of Expresscard. Tenzij andere PC's/laptops wel succesvol verbinding maken via zo'n USB Wifi adapter, zou ik er niet vanuit gaan dat dit de oplossing gaat zijn.

Een wifi repeater is dan misschien een beter oplossing. Alhoewel ook die apparaten hun beperkingen kennen.

Ik heb zojuist een Linksys WUSB600N Dual-Band Wireless-N USB Network Adapter gekocht. Ik heb nu wel internetverbinding op de 2e verdieping, echter heeft hij maar een beperkt aantal Mbps. Ik zit tussen de 1 en 11 Mbps.

Tijdens het internetten merk ik hier vreemd genoeg niets van.. Maar het internet is er nu iniedergeval door!

Maakt het uit? want normaal zit ik op 54 Mbps, en mijn kennis had ook gewoon 54 Mbps met zijn ingebouwde Atheros.

Hier een afbeelding:

internetm.png

Hoe kan ik het kanaal aanpassen? want daar kan het ook nog mee te maken hebben toch?

Laatst bewerkt:
Dat je snelheid laag is opzich geen probleem, alleen downloaden zal wat langzaam gaan in sommige gevallen. Je ADSL/Kabel verbinding zit al gauw boven 4Mbit/s en dan is 1Mbit/s voor je wifi dus vertragend.

Het Wifi kanaal kan je wijzigen in je router. Hoe dit moet verschilt per merk en type. Of het een effect gaat hebben is de vraag, het heeft vooral zin als een ander apparaat af en toe het signaal stoort. Aan de andere kant als er nu twee accesspoints/routers vlakbij elkaar zitten op het zelfde kanaal zou het een uitkomst kunnen zijn.

Ik heb gewoon een standaard WiFi modem van Tele2. Hier kan ik niets instellen volgens mij. Ik merk wel dat internetten via een kabel veel sneller is dan dit usb-adaptertje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan