ExpressCard-sleuf: waarvoor geschikt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jelly
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelly

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Ik heb een simpele vraag:
Wat kun je in een ExpressCard-sleuf bij een laptop stoppen? Alleen extra opslag, of ook ingewikkeldere dingen als videokaarten (ik weet er niet zoveel van :o)? En als dat niet kan, waar moet je dan een eventuele extra videokaart in je laptop steken (op welke plek)?

PS: ik heb géén laptop, maar ik wil er rekeningen mee houden bij een aankoop

Bedankt voor dat stukje :thumb:

Ik las op verschillende fora dat een dergelijke kaart niet bestaat, een ExpressCard-videokaart. Dat is jammer :confused:
Ik heb wel een box gevonden die je kunt aansluiten op een ExpressCard slot, en waar je dan een PCI-kaart in kunt gooien, maar die is veeel te duur :rolleyes: Ook tv-kaarten als ExpressCard bestaan blijkbaaar, maar die heb ik niet nodig...

Dan misschien een antwoord op de 2e vraag? Of ziet de plek van een videokaart in een laptop er hetzelfde uit als in een PC? Of moet je dan door een heleboel andere onderdelen in de laptop spitten?

Er zijn maar weinig laptop fabrikanten de 'losse' videokaarten in de laptop hebben, de meeste hebben een exemplaar die vast op het moederbord (on-board) zitten. Van diverse modellen van Dell weet ik in elk geval dat die 'losse' videokaarten gebruiken, dat zijn overigens geen videokaarten die in een normale pc gaan, maar specifiek gemaakt voor die laptop.

Ja, klopt, heb ik ook pas nog op de Dell site gezien. Echte losse videokaarten heb ik tot nu toe alleen gezien bij hele dure laptops, zoals Alienware (:cool:) en dat soort gaming laptops.
Ik heb zelf nog een andere oplossing gevonden, maar die is nog niet uit én wordt heel duur: ASUS XG Station.

In ieder geval is wel duidelijk dat een echte ExpressCard videokaart niet bestaat. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan