Expressie formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

barendrecht82

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Hoi,

Ik heb een formule gebouwd, maar geeft foutmelding:

verschil: IIf([verschil]="#Deel/0!";0;Round(([newvalue]-[oldvalue])/[oldvalue]*100;2))

Foutmelding: dubbele alias?

Nu heb ik dit aangepast en heb twee kolommen toegevoegd (expressies)

1 Percentage: IIf([verschil]="#Deel/0!";0;Round(([newvalue]-[oldvalue])/[oldvalue]*100;2))
2 verschil: Round(([newvalue]-[oldvalue])/[oldvalue]*100;2)

Nu wil ik alleen optie 1 zien dus vink ik 2 uit, maar dan vraagt acces mij om een parameter voor "verschil"??

Wat doe ik fout?

Ik heb geen idee wat je aan het doen bent, maar op deze manier een fout afvangen gaat nooit werken. Sowieso moet je natuurlijk voorkomen dat je die fout krijgt in de formule die het veld [Verschil] oplevert. Daar zou ik eerst eens naar kijken. Ik neem aan dat [OldValue] dus leeg kan zijn, waardoor je het probleem hebt dat je door 0 deelt?

Dit is de SQL..

Nu krijg ik alleen #fout te zien ipv getallen

Code:
SELECT dbo_GRV_Audit_ChangesCostprice.Date, dbo_GRV_Audit_ChangesCostprice.FieldName, dbo_GRV_Audit_ChangesCostprice.Itemcode, dbo_GRV_Audit_ChangesCostprice.ItemDescription, Round(Val([OldValue]),2) AS Oud, Round(Val([NewValue]),2) AS Nieuw, dbo_GRV_Audit_ChangesCostprice.Modifier, IIf([OldValue]=0,0,([newvalue]-[oldvalue])/[oldvalue]*100) AS verschil
FROM dbo_GRV_Audit_ChangesCostprice
ORDER BY dbo_GRV_Audit_ChangesCostprice.Date DESC;

Ik heb even de situatie nagemaakt in een eigen db, maar ik krijg de foutmelding niet. De berekeningen worden bij mij niet uitgevoerd als [OldValue] leeg is. Wat voor veldtypen gebruik je?

Hoi Ik zag dat de veldtype als tekst komen. Dus ik heb ze nu naar getal gezet, maar nu krijg ik #Fout melding in kolom Verschil

Weet je zeker dat er alleen getallen in het veld staan? Met tekstvelden kun je de gekste dingen invullen, en er hoeft maar één veld nog een foute waarde te bevatten, en je formule werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan