Expressie werkt niet meer na veranderen variabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricw

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
218
Beste allemaal,

Ik heb onderstaande expressie in een query:

Code:
AV ADP: (((IIf([Check invoice+]![Coatlijn]="pcl1",[Totale lengte]*0.64,[Totale lengte]*0.65))))

Dit werkt prima; nu heb ik een kleine aanpassing gedaan (ja,ja, het zijn altijd de kleine aanpassingen :) ) naar deze expressie:

Code:
AV ADP: (((IIf([Check invoice+]![Produktbreedte]="665",[Totale lengte]*0.65,[Totale lengte]*0.675))))

en nu krijg ik deze foutmelding:

Picture1.png

Zowel [Coatlijn] als [Produktbreedte] staan netjes in de query waar de gegevens uit moeten worden gehaald.

Waar kan dit aan liggen?

groet, Patric
 
Mij lijkt een veld als [Produktbreedte]AV ADP: (((IIf([Check invoice+]![Produktbreedte]="665",[Totale lengte]*0.65,[Totale lengte]*0.675)))) een getalveld. In dat geval moet je de vergelijking niet opmaken als tekst, maar als numeriek.
Code:
AV ADP: IIf([Check invoice+]![Produktbreedte]=665,[Totale lengte]*0.65,[Totale lengte]*0.675)
 
De data worden uit Excel gehaald, stonden als tekst in de geimporteerde tabel in Access. Ik heb dat nu veranderd naar numeriek, dus in de onderliggende tabel zijn de gegevens getallen (long integer). Maar de foutmelding blijft, ook als ik de expressie opmaak als getallen.
 
En opgelost:ik moet blijkbaar ook het veld [Produktbreedte] in de query opnemen. Deze maak ik dan niet zichtbaar en dan gaat het goed. Ik was in de veronderstelling dat dat niet hoeft omdat ik expliciet verwijs naar [Check invoice+]![Produktbreedte].
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan