ext dos

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hoi weer een Moeilijke vraag

ik heb mijn harde schijf in 3 pations gedeeld maar nu wil ik er weer 1 van maken nu heb ik het probleem dat ik mijn ext dos niet meer weg krijg

wie weet hoe ik dit moet doen

m.i. gewoon met een bootdisk van 98se opstarten en dan fdisk draaien.

Misschien kan dit helpen.

HOW TO DELETE A EXTENDED PARTITION

3 - Delete partition or Logical DOS Drive
3 - Delete Logical DOS Drive(s) in the Extended DOS partition, select each
drive letter to delete.
2 - Delete Extended partition

3 - Delete Logical DOS Drive(s) in the Extended DOS partition, select each
werkt niet ik krijg dan de geslecteerde patitie is geen niet-dos-partitie

wat moet ik andes doen ????

Ik vermoed dat je dit in 1 keer wil doen. Dat kan niet. Je moet dit voor elke partitie doen. Begin bvb. met partitie 3 en zo naar boven. Op elke partitie kan je een exented dos aanmaken. Dus... Het zou toch moeten lukken zo.

Ik neem aan dat je FDISK gebruikt, mocht ondanks de hierboven beschreven procedure(waarvan de goede volgorde van groot belang is) niet baten, dan kun je al die partities met de CD waar het het besturingssyteem(veronderstel dat het om een XP-CD gaat) op staat verwijderen.

Dennis.

PS. Misschien een vreemd verhaal van mij wat nu volgt:
Mocht je toevalligerwijs over een Linux cd beschikken, dan installeer je dat even, zodra met het formateren v.d. partitie(s) wordt begonnen, dan onderbreekt je dat. En zal FDISK nu geen moeite meer hebben met het verwijderen v.d. aanwezige partities.

als ik dit doet 3 - Delete partition or Logical DOS Drive
krijg ik deze melding er zijn geen logische stations gedefieerd
wat moet ik hier mee

Geplaatst door djoeke
als ik dit doet 3 - Delete partition or Logical DOS Drive
krijg ik deze melding er zijn geen logische stations gedefieerd
wat moet ik hier mee

OK dan gaan we de groffe middelen gebruiken.

Welke HD heb je? Het is zo, dat bijna elk merk van HD een tool heeft, die je kan downloaden, zodanig dat je een "LOW LEVEL" format kan doen. Wat is nu een low level format : deze tool gaat je HD terug brengen in de originele staat (fouten op de HD uitgesloten natuurlijk)

ik ben er al uit ik heb met de cd van windows xp een op start gedaan en daar ne moetje kiezen wat je wil doen instaleren of repareren en dan kies je reparen dan kom je ook in een soort ms-dos en daar moest ik diskpart in vullen en daar kun je ook de pations weg halen en weer noeuwe platen zo kan het ook

MAAR BEDANK ALLEMAAL VOOR DE MOEITE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan