Ext HD met EXT 2 met foutmelding USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterBoomhut

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Ik probeer een probleemschijf op te lossen van mijn zwager. DE externe HD van Packerd Bell Store & Save 3500 wil niet gekoppeld worden met zijn of mijn systeem. Hij heeft geprobeerd ubuntu er op te installeren De eerste keer dat ik koppelde lukte het wel om de partitie te lezen met partition Magic en zag dat het een ext 2 partitie is geworden

Na een reboot met een ubuntu CD stopte de pc met opstarten en gaf aan CPUID en nog iets met 0017. Na de USB stekker eruit en erin te hebben starte de pc wel op. Maar de ext HD is niet zichtbaar. Terug naar reboot met windows xp krijg ik telkens een foutmelding: onbekend USB apparaat.
De drive heeft nu 2 dagen aangestaan en weer gekoppeld aan windows XP, geen foutmelding en via schijfbeheer zijn de partities te zien:
463 GB In orde (onbekende partitie),
2,53GB Fat32 In orde (onbekende partitie) volgens Part Magic Linux swap
alleen niet te verkennen. Kan de partities dan ook alleen verwijderen maar dat willen we niet want er staat data op die we niet kunnen missen (foto's)

Wie heeft een bruikbare oplossing,
m.vr.gr Peter

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar dat programmatje heb ik proberen te installeren, maar krijg een foutmelding
"kan file niet vinden" maar nu bij het zoeken van de juiste tekst weer wel:evil: :o
maar nu krijg ik weer de melding "USB apparaat wordt niet herkend":mad:
Ik krijg het het heen en weer van.
Maar toch bedankt voor de moeite

Peter

Het is gelukt om de drive te benaderen via een andere USB poort, PQMagic ziet ze staan evenals schijfbeheer. Programmatje om ext2 te bekijken werkt niet. Ben nu met herstelsoftware (undelete Linux van Stellar Phoenix) de drive te bekijken alleen gaat dit tergend langzaam. PC is nu al 20 uur aan het scannen vd de drive. Heeft iemand een betere oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan