Extender werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo,

Ik heb een Sitecom X8 router en sinds kort daarbij aangesloten een Sitecom WLX5000 Extender.
In het begin prima maar iedere nieuwe dag (vermoed ik) kan je wel verbinden maar geeft hij "geen internet" aan.
Mijn mobiel die al de tijd verbonden is geweest geeft laad dan ook geen foto's op Facebook bijvoorbeeld. Surfen en What's appen gaat lastig.
Gaat de extender "uit" na verloop van tijd of wat gaat er fout ?

Zie bijlages.

Screen Shot 06-12-16 at 09.26 AM.jpg

Screen Shot 06-14-16 at 06.35 AM.jpg

Screen Shot 06-14-16 at 06.36 AM.jpg

Screen Shot 06-14-16 at 06.37 AM.jpg

Deze dus.
Ik zou de extender terugzetten naar fabriekswaarden en het filmpje volgen dat op bovengenoemde link staat.
[We kunnen uit de schermafdrukken niet afleiden wat je gedaan hebt, vandaar.]

Overigens (wordt ook duidelijk gezegd in het filmpje): De extender moet op een plaats worden neergezet waar het te extenden netwerken nog goed bereikbaar is.
Als algemene regel geldt dat hij "in het midden" moet staan tussen de hoofdrouter en de plek waar je (via de extender) ontvangst wil realiseren.
Ook moet de extender minstens een meter of 6 van de hoofdrouter worden geplaatst (dus niet "naast" de hoofdrouter, zeg maar). Zie ook deze instructie

Voorbeeld: Stel de hoofdrouter staat op de begane grond en je op de eerste verdieping ontvangst, dan zou de extender ergens in het midden gezet moeten worden, bijv. in het trappengat, "in het zicht van de hoofdrouter", zo'n beetje ter hoogte van het plafond van de begane grond en dat moet dan minstens een meter of 6 van de hoofdrouter zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Prima bereikbaar daar. Ik ga naar het filmpje kijken.

Edit: Tja, leuk filmpje maar uiteraard zo reeds gedaan hè ;)

Laatst bewerkt:
Er staat hier overigens verbonden terwijl hij allang (op advies van Sitecom) weer in de doos terug is.
Hoe gooit ik deze eruit ?

Screen Shot 06-14-16 at 12.27 PM.jpg

Screen Shot 06-14-16 at 12.28 PM.jpg

Ik vermoed dat ik het niet makkelijker/duidelijker kan uitleggen dan deze instructie van KPN
Verder: Begrijp ik goed dat je van de extender bent afgestapt / het apparaat gaat terugsturen naar de fabrikant?

Tijs.

Yep, terug.
Veel ellende mee, komt een TP-Link voor terug op advies.
Ik ga de link bekijken, ontzettend bedankt vast.

Tijs,
Even terzijde nu ik toch je aandacht heb :p
Weet jij wat een een hardware accelerator in de router.
Heb een X8 maar lees op diverse reviews dat men hem uitzet voor beter bereik.

Ik heb geen idee wat een hardware accelerator zou moeten zijn in een extender/repeater. En een relatie met juist slechter bereik zie ik (zo vanaf hier) al helemaal niet.
Ik zou dus alleen maar kunnen papegaaien wat jij ook zelf op Internet/Google zou kunnen vinden over dat onderwerp.

Tijs.

Daar geldt hetzelfde voor: Geen verstand van.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan