extensie eml.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deejay59

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Hoi iedereen,

Regelmatig verstuur ik "forwards" naar mijn kennissenkring. Soms verstuur ik de volledige mail (dus het mailtje van iemand, inclusief de bijlagen).
Als ik dat zo verstuur, dan ontvangt iedereen dit met extensie .eml (email, dus).
Porbleem is nu dat niet iedereen dit kan openen. Ik weet dat je ergens je computer zo kan instellen, zodat bestandjes met extensie .eml automatisch geopend worden door je emailprogramma (bij de meesten dus outlook of outlook express, bij sommigen ook incredimail).
Waar kan je dit instellen (bijna iedereen werkt met XP , maar sommigen nog met Windows 98SE).

Alvast bedankt voor je nederige hulp,

Geert.:thumb:

EML is ook te openen met kladblok, het is een bestand met platte tekst. Ook eventuele bijlages worden in tekst (UUE, MIME enz) omgezet, deze kun je er dan niet zomaar uithalen.

Bestandsextenties zijn volgensmij op 2 manieren te koppelen aan een programma. Door te kiezen voor "openen met" en dan tevens aan te vinken dat je deze extentie altijd met het gekozen proggie wilt openen.
Andere methode is het zelf in te voeren in mapopties(was dat dacht ik), dan krijg je 3 tabbladen waarvan 1 bestandsextenties of iets in die zin, hier zoek je *.eml en kies de applicatie die je wenst.

In windowsxp staat deze extentie standaard op Outlook express dus dat zou al goed moeten staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan