Extensie 'ontkoppelen' (Vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ommeren

Banned
Lid geworden
8 aug 2007
Berichten
2.287
Ik heb per abuis een bestandsextensie gekoppeld aan Word door het te willen openen in Word ....
Hoe verwijder ik deze koppeling weer, zonder verplicht te zijn deze aan een ánder programma te moeten koppelen?
 
Open een windowsscherm, bv mijn documenten, klik dan op 'extra' >'mapopties'>'bestandstypen' en klik de extensie aan die nu met Word word geopend.

Klik op wijzigen en kies dan je gewenste programma.

Als je je programma niet kunt kiezen blader dan naar de exe van dat programma.

Succes d'rmee
 
Heb 'm nogmaals gelezen maar begrijp nog niet wat het probleem dan mag zijn.

Je kunt iedere extensie aan ieder programma koppelen in de eerder genoemde reactie..

Als dat niet je bedoeling is, leg 't dan nog eens uit :confused:
 
Hoi,

Iemand de juiste oplossing?
Onder XP werkte het alsvolgt:

In de Verkenner:

Menu: Extra > Mapopties; tabblad Bestandstypen ...
Vervolgens klikken op de bedoelde extensie en 'verwijderen' klikken.
Klaar ....

Maar in Vista gaat het kennelijk niet meer op die manier.
 
als ik het goed begrijp wil je dat een bepaald bestandstype niet met een standaart programma wordt geopend?
 
als ik het goed begrijp wil je dat een bepaald bestandstype niet met een standaart programma wordt geopend?

Precies, want de extensie .OMD is er geen van een programma dat ik heb.
Overigens heb ik het idee dat mijn vraag in dit opzicht niets aan duidelijkheid overlaat ..... :confused:
 
als die bestandextensie een extensie is voor een programma dat je niet hebt waarom moet je het dan aanpassen?
Sorry ik maar ik had het toch ook eerst niet zo goed begrepen hoor...
Je hebt dan een bestand met die bestandextensie maar het programma niet? dan komt er toch niet bij dat het automatisch met een bepaald programma wordt geopend :confused:
 
als die bestandextensie een extensie is voor een programma dat je niet hebt waarom moet je het dan aanpassen?
Sorry ik maar ik had het toch ook eerst niet zo goed begrepen hoor...
Je hebt dan een bestand met die bestandextensie maar het programma niet? dan komt er toch niet bij dat het automatisch met een bepaald programma wordt geopend :confused:

Prachtig, al die redeneringen ... maar heb je ook een oplossing?
 
wel ik vraag je dan juist wat ik het probleem dan precies? Je hebt een bestandsextensie maar zonder programma om deze te openen maakt dit toch niet uit....
 
Hey,

Om een extentie te ontkoppelen in Vista moet je in het register zijn.

LET OP! WIJZIGINGEN IN HET REGISTER KUNNEN EEN INSTABIEL SYSTEEM VEROORZAKEN! Volg de stappen dit uitvoerig!

1) Start en typ in de zoekbalk regedit (Administrator rechten benodigd)
2) Aan de linkerkant klik je op het plusje voor de map: HKEY_CLASSES_ROOT (Helemaal bovenaan)
3) Zoek in de nieuwe waslijst de extentie met een punt ervoor. Dus .omd
4) Klik met de rechtermuis knop op de map .omd en klik op Exporteren.
5) Sla het backup bestandje even ergens op waar het terug gevonden kan worden.
6) Verwijder nu deze map (.omd) uit het register. VERDER NIKS VERWIJDEREN!
7) PC opnieuw opstarten. En nu is de extentie ontkoppeld.
Mocht er iets fout zijn gegaan, dan kun je het geexporteerd bestand herstellen door deze dubbel te klikken. Anders kan deze verwijderd worden.

Succes,
Mathijs
 
voor mij is het nog altijd niet opgelost hoor :S
de map met extensie . bin staat er niet meer in regedit maar het wordt nog altijd standaard afgespeeld met vcl player...

Mijn topic stond overigens hier
 
bestandextencie verwijderen

ga naar deze link http://www.creativelement.com/powertools/
in stap 1 selecteer je jouw besturingssysteem stap 2 mag je overslaan en dan dowloaden
het programma instaleren met een snelkoppeling op het buroblad
het programma opstarten en ga dan naar edit file type associations dit aanvinken en acepteren
dan klik je op start file type docter now en ga je naar de extensie die je moet hebben
klik ze aan en klik dan op delete
nu is je bestand weer zonder extencie
ik heb het zelde probleem gehad en dit werkt echt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan