Extensie openen met ander programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdrum

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Ik wil een extensie openen met een ander programma, TTF opent automatisch met Paintshop pro maar dat bestand wordt niet ondersteund.
Bij Windows 98 krijg je zo’n blokje met openen met en dan staat er onderin een vinkje met dit programma altijd openen met.
Dit vinkje per ongeluk niet uit gezet en nu opent ie het programma altijd met Paintshop.

Ja bedankt, wist bijvoorbeeld niet dat je met shift ingedrukt houden en tegelijk met muis rechts klikken je de optie openen met krijgt.
TTF bestanden zijn dus Fons en die kan ik sowieso niet openen.
Als ik Shift en rechts klik, dan openen met bijv Fontview gaat ie toch openen met Painshop pro.
Daar heb ik al aangegeven, in koppelingen ,bestandsindelingen deze extensie niet te openen.
Kortom weet iemand met wat voor programma ik Fons wel kan openen?

Ja progi heb ik inderdaat al.
Mapopties ook al geprobeerd.

hier vond ik nog zo'n soort proggie
http://www.protaxis.com/products/bestfonts.html

maar goed dat verandert nog niks,.
dus als je op een .ttf klikt, word jasc paintshop geopent?

---> weet je zeker dat het .ttf is en niet een .tiff

// Tsja heb zelf geen win'98, maar xp
en heb adobe photoshop cs & jasc paintshop pro 8 draaien (beide evaluatie versies).
en .ttf word prima geopent, met fontview

Hm0003.jpg

Ja maar met Paintshop 7 lukt dat dus niet.
Overigens bedankt voor je reactie.

Sorry met Paintshop 7 kan het dus wel.
Ik heb gewoon bij voorkeuren ext alles maar gewoon aangeklikt en nu opent ie gewoon ttf., teminste bij mijn zwager.
Ga het nu zo meteen thuis proberen op mijn eigen com.
wordt vervolgd

Ik kom er dus niet uit.
krijg met Paintshop steeds de melding dat het TTF bestand niet wordt ondersteund.
Bij mijn Zwager die dus ook Paintshop pro 7 heeft opent ie het dus wel.
Ik snap er de ballen van.
Eigenlijk zoek ik een Font programma waarmee je kan brouwsen.
Ik heb dus en font CD en die is echt te groot om zo maar even in mapje Font te instaleren.
Of weet iemand hoe ik Paintshop 7 zo kan instellen dat ie het bestand wel ondersteund.
Probleem is ook als ik bijv met Adobe een Font probeer te openen gaat ie het toch weer met Paintshop proberen.

Toch uiteindelijk via extra, mapopties alle paintshop en bijbehorende extensies verweiderd, behalve de jpg's bmp's gif's png's enz.
en toen kon ik openen met, in mijn geval Fontview.
vraag opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan