extensie veranderen in mapopties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Via Windows XP verkenner kom ik in mappen. Ik heb vele mappen met digitale foto’s. Die werden altijd als jp(e)g weergegeven. Nu staan ze als Graphics Interchange format afbeelding. Bij dubbel klikken op die file kom ik uit in Nero Photo image viewer maar worden niet met dat programma geopend. Ik wil ze openen in Windows viewer, doch dat lukt alleen via rechtsklikken en klikken op openen met. Via extra en mapopties heb ik getracht alles in jpg extensie te zetten en ook te openen met Windows viewer. Maar dat lukt niet. Alles blijft bij het oude. Gaarne een oplossing

Eeen gif of een jpeg, zijn toch echt verschillende compressies hoor, leesvoer.

Dan had je ze anders op moeten slaan, of ze gaan omzetten, je kunt niet zomaar de extensie veranderen.
Kan natuurlijk wel op jouw computer, en zal ook wel geopent worden, maar bij anderen misschien wel niet.

Je kunt toch gewoon aangeven, om dat type bestand altijd met die viewer te openen?

Dus mijn digitale fotocamera bepaalt de extensie. Niet alleen de recente opnames maar ook de oudere (met een vorige camera opgenomen) die wel als jpg in de verkenner stonden. Nero photosnap viewer opent ze niet. In mijn eerste vraag staat image; dat is fout; sorry

Nog een aanvulling. dat bedoelde ik ook Dat ALLES geopend wordt met Windows Viewer. Dat lukt niet. Da's jammer want dan kun je namelijk direct verder gaan met de diavoorstelling

Door de aanzet van Langepier ben ik gaan kijken in DOS. Daar zag ik dat Grafics Interchange format afbeelding in DOS een jpg extensie heeft. Dus via mapopties alle jpg's en jpegs's de Windows viewer gegeven en nu werkt het zoals ik wil. bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan