Extensies verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojos

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Is het mogelijk om een extensie te verwijderen in windows?
Daarmee bedoel ik dat na het verwijderen windows niet meer weet met welk programma het geopend moet worden...
Ik weet hoe je het in moet stellen; maar kan je ze ook verwijderen?

Edit: Stel je download een programma met de extensie .pyu ; (niet dat die bestaat voor zover ik weet)
Zodra je hem binnen hebt en je opend het vraagt windows aan je met welk programma je het wilt openen; want het heeft geen idee waarmee hij dit moet doen.
Je verteld windows het te openen met 'Firefox'. Het icoontje van het programma/bestand veranderd in een firefox tekentje en vanaf nu wordt elk programma met de extensie .pyu geopend met firefox

IS er een mogelijkheid windows te laten VERGETEN dat hij .pyu's moet openen met firefox?
Zodat hij bij openen weer aan je vraagt:
"Kan het bestand niet openen.
Wat wilt U doen?
- Het juiste programma op internet zoeken
- Een programma uit de lijst selecteren."

Laatst bewerkt:
Het is in je register te doen. Open je register door bij Start > Uitvoeren regedt32 te typen. Klik dan op HKEY_CLASSES_ROOT. Daar kan je sleutels van extensies verwijderen.

Het is wel op eigen risico. Verwijder alleen de sleutels die écht wegmoeten.
En maak vooral eerst een backup voordat je iets gaat verwijderen.

Dan gaat mijn reactie nog steeds op. In dat geval uit HKEY_CLASSES_ROOT de sleutel .pyu verwijderen (als die zou bestaan), en even opnieuw opstarten.

Stranger, mag ik vragen waarom je de "gevaarlijke" register manier prefereert boven de "veilige" menu-manier in Windows?

Dat is ook zo, maar het was de bedoeling van de TS dat er weer een "Openen met..." bericht werd getoond. En dan lijkt mij dat de enige mogelijkheid het verwijderen van de sleutel is.

Dat is ook zo, maar het was de bedoeling van de TS dat er weer een "Openen met..." bericht werd getoond. En dan lijkt mij dat de enige mogelijkheid het verwijderen van de sleutel is.

Wat niet werkte.... (blijkt na 2x proberen)
De sleutel werdt na opstarten direct weer aangemaakt.
Iemand een ander idee? ; of KAN het gewoon niet

EDIT: het ging inderdaad om een Vista

Laatst bewerkt:
Ga eens naar de subsleutel OpenWithProgIds, en verwijder daar alle waarden uit. De sleutel zelf even laten staan.

Ga eens naar de subsleutel OpenWithProgIds, en verwijder daar alle waarden uit. De sleutel zelf even laten staan.
Deze bestaat niet...
Terwijl er 2 programma's aan de betreffende extensie toegewezen zijn. :eek:

EDIT: voor de verandering eens geopend met Notepad en gekeken of de sleutel nu wel verscheen.
Niks

Laatst bewerkt:
Klik eens op Standaard, en druk dan op DEL, zodat er (geen waarde ingesteld) komt te staan.
Start dan nog eens opnieuw op.

ge'reboot
de waarde in het register is nog steeds (geen waarde ingestelt)
maar het programma is nog steeds gekoppeld aan notepad..

is er geen andere plek waar dit wordt opgeslagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan