Extensiewiziging van Documenten en jpg files

Status
Niet open voor verdere reacties.
Druk onder de laatste post op Reageer op bericht en scroll je naar beneden en dan zie je Bijlagen Beheren, zo niet druk je eerst op Geavanceerd.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Mijn Word (Word2013) kan er ook niets mee, dus ik vermoed sterk dat ransomware (of andere malware) je bestanden versleuteld danwel anderszins onbruikbaar heeft gemaakt.

Tijs.

Ik heb ook nog een email bericht uit picassa kunnen ontvangen met informatie over een CTB-locker met de mededeling dat documenten foto's en andere belangrijke bestanden zijn versleuteld met de sterkste encryptie en unieke sleutel, gegenereerd voor deze computer. Ik zal proberen hem mee te sturen.

Wat te doen ??
Gr.

Bijlagen

• Decrypt All Files jdzwinm.jpg
    Decrypt All Files jdzwinm.jpg
    17,8 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Dat plaatje is hier niet te lezen.
Maar dus inderdaad Ransomware. Zie:
https://www.dearbytes.com/blog/verhoogde-activiteit-ctb-locker/

Hoogste tijd om het advies van hoogteijling in #18 op te volgen, waar je niet op gereageerd hebt.

Advies:
Haal je email adres hier weg als je geen wagonlading aan spam wilt ontvangen!

Laatst bewerkt:
Edmoor,
Bedankt en ik ga aan de slag. Zou anders een verse installatie een oplossing zijn als mijn PC besmet is geraakt ?

Anders maar over en sluiten van dit probleem !
Groet,
:thumb:

Een verse installatie kan uiteraard maar daarmee heb je niet je documenten en je foto's terug.

Mijn link geeft helaas aan dat het bestand niet is encrypted met Cryptolocker (zal vast komen omdat het met CTB-locker is gebeurd)
Alleen een schone installatie zal in dit geval helpen maar je bent je bestanden idd kwijt.

Groeten Marcel

Het oplossen van het CTB-locker probleem kon ik niet oplossen. Dus herinstallatie gedaan. Foto's e.d. gaan nu direct naar een losse schijf !!!
Bedankt allen !
Ik snap niet, dat er zulke figuren bestaan die dit uithalen om aan de kost te komen....Verschrikkelijk !
Met vriendelijke groet,
Paradijsvogel (=Jan):thumb:

Helaas lopen er op deze aarde niet alleen eerlijke mensen rond.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan