Extentions

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Na instalatie van Firefox blijkt dat er een heleboel extenties te laden zijn. Welke zijn volgens jou nodig of interessant?
Wat is Adblock? Ik heb deze gedownload en een regel rood gemaakt. Ik weet nu niet wat dat doet, en hoe ik die weg krijg. Stom maar ja, het zij zo. Adblock staat na instalatie in de statusbar.

Welke onbekende extensies heb je?
AdBlock klinkt als een pop-up killer.

En dat is het ook. Link.

Geplaatst door frabans
Na instalatie van Firefox blijkt dat er een heleboel extenties te laden zijn. Welke zijn volgens jou nodig of interessant?
Wat is Adblock? Ik heb deze gedownload en een regel rood gemaakt. Ik weet nu niet wat dat doet, en hoe ik die weg krijg. Stom maar ja, het zij zo. Adblock staat na instalatie in de statusbar.

Adblock is een uitbreiding waarmee je op woordjes met wildcards advertenties kunt verwijderen. Voor sommige veel te irritante advertenties een uitvinding.

>een regel rood gemaakt
deze snap ik niet helemaal.

Een paar leuke extenties die ik zelf gebruik:
  • sage: rss reader die zelf een mooi afleesbare site genereerd op een rss link.
  • all-in-one gestures: handig surfen met de muis.
  • cutemenus: zet afbeeldingen in het rmb menu en taakbalk.
  • allow right click: voor als je zelf wilt bepalen of je wel rechts op je muis wil klikken;)
  • anidisable: bewegende gif afbeeldingen stilzetten.
  • bugmenot: om te kijken of je een registratie kunt omzeilen.
  • bookmark backup: maakt elke keer bij het afsluiten v.d. browser een backup van alle bookmarks.
  • mozex: zelf programma's aan standaard gebruiken koppelen.
  • super drag and go: erg handig, maar soms ook irritant. Doet een handeling bij ergens een snelkoppeling loslaten.
  • openbook: bookmarkboom automatisch openen bij het bookmarken van een site.
  • x: paranoia knop om historie, cache, passwords of cookies enz te wissen.(optioneel)
  • user agent switcher: een site laten denken dat je b.v. met IE surft.
  • cookie culler: cookies die je wilt in een beschermzone plaatsen en de rest die je niet wilt verwijderen.
  • tiny url creator: hulpmiddel om erg lange url in te korten.
  • Flashblock is nog in de maak voor 0.9 helaas, maar die is imo ook onmisbaar bij veel surfen.

En dan heb ik zelf nog blinking en marque uitgezet omdat ik hier echt moedeloos van werd. Vroeger skipte ik dergelijke marque en blinking sigs/sites, nu neem ik ze gewoon niet meer waar. Verademing hoor:)

Laatst bewerkt:
Ik heb er nog maar een paar, maar ik vroeg me af of je advies had. Misschien weet jij uit ervaring welke beslist handig zijn. Ik moet ze natuurlijk als ik dat wil een voor een bekijken.
Adblock is inderdaad een popupkiller.
Bedankt Paul.

OK @temtation, daar heb ik wat aan. Thanks. Ik ga er mee aan de slag.
Zitten leuke tips tussen.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan