Exteren hardschijf laat zich niet zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninoridder

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2012
Hallo,

Ik heb een tijdje terug een externe HDD docking station gekocht en daar een oude HDD in gedaan.
Dit werkte voor een tijdje goed.
Daarna kwam er dacht ik iets over het verwijderen van de HDD en heb ik per ongeluk op ja geklikt.
Nu kan ik de schijf nergens meer vinden en staat hij ook niet meer tussen de schijfstations.
Iemand enig idee hoe ik de HDD weer terug kan krijgen.
Hij mag helemaal leeg gemaakt worden, staat niks belangrijks op.

Mvg,
Ridder

Eerst maar eens gaan kijken in Schijfbeheer (= diskmgmt.msc ), die maximaal groot maken en in het onderste deelvenster kijken of die externe harde schijf vermeld staat.

Tijs.

Dan zal het een probleem zijn met je USB controller (of de enclosure zou geen stroom meer krijgen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk).
Aansluiten op andere USB aansluiting, nakijken in Apparaatbeheer of daar wat uitgeschakeld (of zonder driver) staat etc.

Tijs.

Kan het zijn omdat de toegewezen partitie's waarschijnlijk verwijderd zijn iets met de schijf zelf aan de hand is?
Want de USB controler werkt wel. En zie 1,2,3 niks uitgeschakeld staan of zonder driver.

dat is ook mogelijk, maar dan moet je de schijf rechtstreeks inbouwen in je computer om dat te kunnen checken.

Tijs.

Mhhhw, als ik dat doe.
Hoe zou ik dan weer de schijf terug kunnen krijgen?

Even kort, en dan moet het duidelijk zijn:
a. Een fysiek kapotte harde schijf kunnen wij hier op het forum niet 'repareren'
b. Als het niet een USB controller/aansluiting is, dan blijft alleen de enclosure óf de harde schijf zelf over als oorzaak. Om de enclosure te kunnen uitsluiten haal je de harddisk uit de enclosure en bouw je 'm rechtstreeks aan een SATA aansluiting.
c. De indeling van de harde schijf qua partities is hetzelfde in of buiten de enclosure

Komt de harde schijf dan weer niet in beeld in Schijfbeheer, ingebouwd op de pc (niet vergeten in de BIOS de SATA poort waar je de harddisk op aansluit 'aan' te zetten!) dan zal de harde schijf kapot zijn. Vervangen dus, in dat geval (zie a.)

Tijs.

Je harde schijf repareren is net zo duur als een nieuwe harde schijf, op ebay hebben ze goedkope harde schijven.

De schijf dook weer op toen ik hem in me computer snel inbouwde.
Kennelijk moest hij weer opnieuw toegewezen worden.
Hartstikke bedankt voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan