extern beeldscherm op laptop werkt wel maar geen correct beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nancy1967

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Hallo,
Ik heb net een nieuwe laptop die draait op Windows 7...ik wil hem thuis graag gebruiken met m'n extern (groter) beeldscherm, niet om m'n bureaublad uit te breiden of zo gewoon als hoofdscherm.
Dat lukt wel maar op het externe scherm is de taakbalk onderaan niet zichtbaar en het beeld is in de breedte ietwat samen geduwd...resolutie veranderen helpt niet.
Weet iemand soms een oplossing voor dit probleem ?
Alvast heel erg bedankt voor eventuele hulp
Vriendelijke groeten Nancy

staan de Settings op je beeldscherm wel goed of kun je dit niet handmatig veranderen?

Hoi, bedankt voor je reactie...je bedoelt de settings aan het scherm zelf ? Die kan ik handmatig veranderen, ja en dat heb ik ook geprobeerd zonder resultaat

bij Settings van laptop al op resolutie van de tv geprobeerd? kijk ook even of Windows-logo + P en dan alleen extern beeldscherm instellen werkt.

Via de Windows-toets+P activeer ik inderdaad het tweede scherm..."Settings van laptop al op resolutie van de tv geprobeerd" weet ik niet meteen waar dat te doen :-s

Dat je de beeldresolutie op dezelfde als van die van wat de tv aankan zet.

En ik bedoel dat je dan alleen het tweede scherm activeert.

Had het juist begrepen, enkel het tweede scherm geactiveerd.
Voor alle duidelijkheid...het is geen tv maar een 24 inch pc-scherm, heb het gebruikt bij m'n desktop en wil het nu op de laptop gebruiken...heb alle resoluties die beschikbaar zijn al geprobeerd

Welke videokaart heb je dan? En welke aansluitingen gebruik je waarvoor?

Gewoon met de kabel waarmee je de monitor ook op een desktop-pc aansluit...
Dit zijn de gegevens van de laptop...

Technische specificaties
Scherm 17.3 inch
Ram geheugen 8192 Mb DDR3
Harde schijf 500 Gb
Processor Intel Core i5-2410M
Cache geheugen 3072 Kb 3D
Grafische kaart INTEL HD 3000
Videogeheugen Shared
Schermresolutie 1600 x 900
HDMI connectie
VGA aansluiting

en als je alleen het externe scherm aansluit? Dus gewone monitor los.

Nu ben je me even kwijt, hoor..."en als je alleen het externe scherm aansluit?" bedoel je dan enkel de externe activeren via windows-toets+p ?

en"dus gewone monitor los"...bij een laptop ?

Ik begrijp je waarschijnlijk verkeerd, sorry hoor :o

oh het was een laptop, dan klopt dat inderdaad niet. even vergeten:o.

werkt het wel met een andere monitor (van een vriend ofzo)?

net geprobeerd met een andere flatscreen en ja, dat is wel zoals het hoort...begrijp er niet veel van, hoor.

Wie heeft hier een verklaring voor...mijn laptop is een Toshiba gaat blijkbaar dus niet samen met m'n groot scherm (packard bell), op de laptop van m'n man gaat het wel gewoon...ander scherm (acer) gaat weer wel op mijn laptop :-o

Ja hoor, zoals ik hierboven al zei, op de laptop van mijn man doet hij het wel zoals het hoort???sluit ik een ander scherm aan op mijn laptop is het ook ok

Doet ie het wel met een andere kabel? Dat zou dan het enige zijn wat uitmaakt.

zal dat eens proberen maar heb de hoop al bijna opgegeven...kabel werkt wel met dit scherm op andere pc's...echt raar.
Kwil je echt wel bedanken voor je pogingen tot hulp, hoor...je bent een volhouder ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan