extern beeldscherm op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

majan

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Ik wil een extern beeldscherm en toetsenbord ansluiten op mn laptop (amilo). Krijg soms met de instellingen (config. scherm - persoonlijke instellingen-beeldscherm) het voor elkaar dat ik beeld krijg. Maar hoe het nu precies gaat weet ik niet.
Wat moet ik precies doen om dan ook de klep van de laptop te kunnen sluiten. Doe ik dat nu dan verdwijnt het beeld op de externe monitor en gaat de laptop op stand-by.

Hoi,

Even over dat laatste (je deksel dichtklappen)
Klik met de rechtermuisknop 'ergens' op een blanco gedeelte van je bureaublad.
Ga naar Configuratiescherm > Energiebeheer
Klik links in het venster op: Het gedrag van het sluiten van de deksel bepalen.
En stel bij 'Actie als ik de deksel sluit' voor zowel accu als netstroom in: Geen actie ondernemen.

Belangrijk is daarnaast, dat je regelt dat je alleen beeld op je externe monitor wilt hebben als deze wordt aangesloten.
(Zorg dat het externe beeldscherm is aangesloten en aan staat)
Ga naar Configuratiescherm > Windows mobiliteitscentrum
Klik op de knop 'Aansluiten' bij Extern beeldscherm. (zie afbeelding)
De drie opties spreken eigenlijk voor zich.
De eerste 'Mijn bureablad dupliceren' gebruik je wanneer in een presentatie of training via een beamer te zien moet zijn wat jij op je laptop doet.
Voor jou geldt de laatste: Bureaublad alleen op het extern beeldscherm weergeven.

Met beide bovenstaande instellingen gebruik je je laptop als desktop .....

Zelf heb ik 'nog wel' een gewone pc, maar werk ook geregeld op de manier die jij wilt: extern beeldscherm en (draadloze) desktopset keyboard/muis.
En dan klap ik gewoon de deksel dicht en mijn laptop functioneert als een desktop. Ik gebruik overigens de VGA-aansluiting en niet hdmi, hoewel dat ook schijnt te kunnen ....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan