extern beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualstudio

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Onlangs heb ik mij (zoals er wel nog zullen zijn) laten vangen door windows vista te installeren... Het eerste besturingssysteem waar ik zoveel haat tegen koester.

Enkele dagen na de instalatie sloot ik mijn extern tv-scherm aan op mijn laptop. alles ging perfect, het beeld werd automatisch gekloond met een werkende resolutie op mijn extern beeldscherm en dezelfde resolutie als altijd op mijn laptopscherm.
Ik kon de instellingen veranderen naar dualview zoadat ik mijn desktop dus kon uitbreiden. na het verwijderen van de vga-kabel werkte alles perfect, het ontkoppelen werd gedetecteerd en alles werd terug op standaard gezet.
Maar sinds kort, wanneer ik mijn vga-kabel in mijn pc steek wordt het externe beeldscherm herkend, maar de resolutie wordt blijkbaar niet aangepast, zoadt ik dus de melding: beeldschermresolutie niet beschikbaar' krijg op mijn extern scherm. vervolgens is de resolutie op mijn laptopscherm ook veranderd, naar een onbekende resolutie. het is zelfs zo erg dat ik slecht een stuk van mijn desktopachtergond kan zien, geen enkel pictogram , noch startbalk of iets dergelijks. ik kan dan ook helemaal niets doen. na het verwijderen van de vga-kabel gebeurt er niets, de instelling blijven even onbruikbaar. steek ik de kabel opnieuw in, dan zet hij het laptopscherm terug naar de oorspronkelijke instellingen omdat dan zogezegd het scherm ontkoppeld is..... maar een fractie later vliegt alles terug naar de onbruikbare resolutie!
ik kan dus blijkbaar geen externe schermen meer aansluiten. bij win xp werd je beeld pas gekloond nadat je dat gevraagd had en niet nadat je de kabel insteekt, want nu kan ik geen instellingen veranderen, aangezien, wnr de kabel inzit mijn laptop onbruikbaar wordt!!

ik heb een nvidia geforce go 7600 en een jamergenoeg een windows vista home premium editie als besturingsysteem. De grafische driver heb ik reeds opnieuw geinstalleerd.

Iemand suggestie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan