Extern bureaublad beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NECAnGeL

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Hallo,

Dit is mijn eerste vraag hier.
Ik werk thuis met Extern bureaublad van windows XP zodat ik vanaf mijn werk thuis kan inloggen.
Nu heb ik dit standaard ingesteld.
Ik wil dit alleen beter beveiligen en heb wat dingen over SSH gelezen is dit een goede optie of is de standaard Extern bureaublad verbinding beveilig genoeg ?

Ik maak zelf ook altijd verbinding met extern bureaublad . maar wanneer je naar het bedrijf van jou connect zou ik dit via een VPN verbinding doen ;) . Mocht je toch via Extern bureaublad willen doen , dan heb ik de volgende tips :

Verander de standaard 3389 poort na een poort na keuze .
Zorg dat bij beveilinging maar 1 account toegang heeft tot jou pc ;) .

Ja ik zei het verkeerd veranderen is het eigenlijk in je router ;) als je die hebt . Je geeft hem inside poort 3389 maar outside bijvoorbeeld : 3566 ( voorbeeld )

Wat TS bedoeld is geloof ik om eerst bijvb putty te starten en daarover (of daarin) een remote destop sessie te starten.

Zoiets 1 jaar eens geleden in een computerblad. En na wat zoekwerk ook gevonden op het internet.
http://www.engr.wisc.edu/computing/best/rdesktop-putty.html

martin.. bedoel tech-notes ;-)
was het niet zo dat remote desktop ook al 56 encoded was of zo?
Kan mij van de oefen virtual exam vragen herinneren dat zo'n zelfde vraag ertussen zat.. 70-293 :evil:

==> ssh is tunnel en encrypted maar kaal nog niet authenticated toch? remote desktop is alleen authenticated?
antwoord a,b of c? :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan