Extern bureaublad in W2K

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Ik wil een extern bureaublad aanroepen. Op m'n PC met Win XP gaat dat prima: onder Bureauaccesoires | Communicatie zit netjes een icoontje "extern bureaublad". In Windows 2000 kan ik dat echter niet vinden, maar ik ben er achter gekomen dat het via Start | Uitvoeren en dan het commando "mstsc.exe" ook moet lukken. Ik krijg echter een foutmelding (zie bijlage). Ik heb al geprobeerd om met de installatie-cd van Windows 2000 bepaalde dingen bij te installeren, maar dat is niet gelukt. Iemand een idee hoe ik dit aan de praat krijg?

Bijlagen

• mstsc.jpg
    mstsc.jpg
    11,7 KB · Weergaven: 62
Er is hier onlangs ook al een vraag over geweest en toen is eruit gekomen dat het niet werkt op win2000 Prof.

Maar mocht het wel lukken dan hou ik mij aanbevolen voor de oplossing (+/- 150 werkstations hier met w2k)

Nou, dan zal ik je eens wat vertellen: ik weet zeker dat het moet werken, want ik heb hier op m'n werk nog een PC staan, ook met Win 2000, en daar werkt het wel op! Ik weet alleen niet wat nu het verschil is tussen de installaties op beide PC's, maar dat zal ik dan eens proberen uit te zoeken.

Moeten al die 150 PC's overigens op een extern bureaublad kunnen? De reden dat ik het wil instellen is dat wij werken met een Terminal Server. Ik weet dat het ook mogelijk is om het externe bureaublad via internet aan te roepen (zonder de optie "extern bureaublad"), maar die optie is bij ons (nog) niet geïnstalleerd.

Ik weet dat er bij mij onder administrative tools de client staat, dus waarschijnlijk moet je de client voor windows 2000 los installeren op je clients.
Zal vanavond wel even kijken hoe ik dat ook alweer had gedaan :D

Even voor de duidelijkheid:

Wil je met remote desktop een Xp machine of een w2k server overnemen of wil je echt windows2000 machines overnemen met remote desktop?

Wij maken op m'n werk gebruik van het Terminal Server concept. We leggen dus verbinding met een extern bureaublad wat ergens op een server in Rotterdam staat. Daarin zitten alle applicaties, erg handig als je vaak thuis werkt, of onderweg, dit bureaublad kun je overal waar je internet tot je beschikking hebt, oproepen. De machine op afstand draait op Windows Server 2003.

Maar ik heb de oplossing al gevonden: vanaf de PC met Win2000 waar het wel al op lukte, heb ik mstsc.exe en mstscax.dll uit de directory c:\winnt\system32 gekopieerd en op de PC waar het nog niet werkte in die directory geplaatst. En het werkt! :thumb: Als je wilt, kan ik die twee bestandjes wel even inzippen en naar je mailen? Moet je ze alleen even op 150 computers plaatsen... :p

Dit is om vanaf een win2000 station een server over te nemen (of xp, w2k serv, 2003 serv). Dat is totaal geen probleem daarvoor heb ik al een tooltje bij Microsoft weggehaald die dat doet maar ik dacht te lezen dat je via remote desktop windows2000 machines over wilt nemen en daarom was mijn reactie dat dat niet werkt.

Hier hou ik het dan maar op VNC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan