Extern Bureaublad / Remote Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damien84

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Berichten
7
Ik heb een probleem met het gebruik van een extern bureablad,

Wanneer ik verbinding maak, kan ik na het invoeren van gebruikersnaam en wachtwoord gebruik maken van het externe bureaublad.

Echter is het probleem dat dit maar voor korte duur is. Na ongeveer 1 á 2 minuten wordt de verbinding verbroken en moet ik vervolgens weer opnieuw verbinding maken.

Ik heb Chello Power, de helpdesk van Chello wilt mij niet helpen met ondersteuning voor Remote Desktop. Wel zeggen zij dat Chello Power voldoende download/upload zou moeten hebben voor Remote Desktop.

Wanneer ik gebruik maak van een draadloze verbinding (Planet), blijft mijn extern bureaublad wel bestaan zonder weg te vallen.

Chello zegt dat dit probleem niet bij hen legt, alleen vindt ik het vreemde dat een verbinding via Planet wel blijft bestaan.

Heeft iemand hier ook ervaring mee of misschien een oplossing?

Alvast bedankt,

Damien
 
Denk niet dat het iets met Chello te maken heeft, hoe is die verbinding? via een router?
 
Heb je er een router tussen zitten?
Zo ja, zou je een kunnen proberen zonder router om te zien of de verbinding dan wel goed blijft.

Chello Power heeft 6Mb/1.5Mb. Dat moet makkelijk genoeg zijn voor een remote verbinding.

Je zou ook eens kunnen proberen om met RealVNC te werken. Om te kijken of de verbinding daarmee wel standhoudt.
 
@ LangePier
De verbinding loopt via een router. Wanneer ik de router los koppel en het systeem rechtstreeks aansluit op de Chello modem, ook dan heb ik hetzelfde probleem. Dus problemen met evt een router is uitgesloten.

@Killermenace
Ook zonder router blijft de verbinding niet goed. RealVNC en UltraVNC heb ik beide geprobeerd. Zelfs met PcAnywhere blijft de verbinding wegvallen.

Wanneer ik verbinding maak met een draadloze (Planet) verbinding, blijven Remote Desktop, RealVNC, UltraVNC en PcAnywhere zonder problemen en weg te vallen werken.
 
Je kan eens proberen om je verbinding opnieuw te provisionen.

Dan ga je naar 62.179.105.77
Inloggen met gebruikernaam en wachtwoord.
Gegevens bevestigen.
Continue drukken.
Ja drukken om het venster te sluiten.

Modem reset / pc opnieuw opstarten.

Het lijkt er misschien niets mee te maken te hebben, maar het is het proberen waard :)
 
het zou te mooi zijn om waar te zijn maar probeer het eens met tight vnc?
http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-279182.html

als dat het is.
erg gek.
lijkt me toch aan de provider te liggen zoals je de situatie spiegelt. Tenslotte verander je alleen van provider als het wel lukt? Router blijft hetzelfde?
(Modem probleem dan? die wijzigt toch wel? )
 
@ Killermenace
Dit heb ik uiteraard ook allemaal al geprobeerd.

@ DichteMist
Bedankt voor je reactie,. Maar ook TightVNC valt weg na 1 á 2 minuten. Of het aan de provider ligt durf ik niet te zeggen, de helpdesk van Chello biedt geen ondersteuning voor gebruik van Remote Desktop e.d.

Ik heb het bij mijn eigen thuis geprobeerd (Chello Extreme), hier werkt het wel. Zowel Remote Desktop, VPN en de VNC-programma's.

Waar ik zelf aan zit te denken is misschien idd het modem, of zou er een instelling kunnen zijn op de host of in de modem/router van de host, dit lijkt mij echter niet want anders zou ik ook geen verbinding kunnen maken via mijn eigen Chello, of anders Planet (vanaf vershillende locaties).
 
Wat voor merk/type modem heb je?

Thomsons TCM390 = Werkt niet (lokatie om verbinding te maken met host / chello power)
Arris Touchstone TM402B = Werkt wel (andere locatie 1 / chello extreme)
WebSTAR EPX2203 = Werkt wel (andere locatie 2 / chello power)
Motorola SURFboard 5100e = Werkt wel (andere locatie 3 / chello power)

Waarschijnlijke conclusie ? modem ?
 
Het is zeker mogelijk ja...
Maar ik denk niet dat je zomaar een nieuw modem van UPC krijgt :)
 
Dan komt de monteur het vervangen en dan heb jij "ineens" voorrijkosten à €35,- + materiaalkosten op je factuur staan
rofl.gif
 
Dat zal dan voor het eerst zijn,.. er zijn wel meer adapters/modems "zomaar" doorgebrandt :rolleyes:
 
Naja, ik denk dat je dan toch het beste nog maar eens mij of een van mijn lieftallige collega's :love: mag gaan bellen voor een monteur om het modem om te wisselen :p
 
Die heb ik helaas te vaak aan de telefoon,.. maar wel altijd gezellig :),.. Hmm wordt een beetje offtopic.

Zal maandag me eigen modem even plaatsen, kijken of het dan wel gaat werken. En anders gaan we maar weer bellen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan