Extern bureaublad via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milenko

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo,

ik weet niet zeker of mijn bericht hier goed staat, maar ik kon niet echt een betere plaats vinden.
Ik heb een klein probleempje met mijn nieuwe computer.
Voorheen kon ik met mijn laptop beneden zitten en als ik dan boven wat op mijn (oude) computer wilden doen, kon ik dat doen via Extern Bureaublad. (dat programma dat in Windows zelf zit)
Op mijn nieuwe pc lukt dit niet meer.
Dan geeft hij een fout aan dat hij geen verbinding kan maken en dat ik contact op moet nemen met de eigenaar. (ben ik dus zelf :P)
Ik weet zeker dat we op het zelfde netwerk zitten, aangezien mijn laptop mijn computer wel kan vinden als ik onder 'Netwerk' kijk.
Is er misschien een of andere beveiliging die ik uit moet zetten?

M.v.g.

Milenko

als ik het goed begrijp heb je nu boven een nieuwe pc?

dan moet je wel in je router poort 3389 open zetten van de nieuwe pc

als ik het goed begrijp heb je nu boven een nieuwe pc?

dan moet je wel in je router poort 3389 open zetten van de nieuwe pc
Mijn nieuwe pc staat inderdaad boven.
Zou je mij misschien kunnen vertellen hoe je die 3389 poort kan openen?

heb je een router?
zoja welk mek?

weet je hoe je daar in komt?

de nieuwe pc heeft een ip nummer gekregen van de router welke is dat?
en wel os draait er de nieuwe pc?

en mischien nog belangrijker heb je het wel aangezet?

heb je een router?
zoja welk mek?

weet je hoe je daar in komt?

de nieuwe pc heeft een ip nummer gekregen van de router welke is dat?
en wel os draait er de nieuwe pc?

en mischien nog belangrijker heb je het wel aangezet?
Ik heb een router ja.
Het merk hiervan is Netgear en het model is WNR2000 router.
Als ik met de rechtermuisknop op die router klik, kan ik er waarschijnlijk in komen door naar een webpagina te gaan. Alleen heb ik hier de gebruikersnaam en het wachtwoord niet van.
En veder heeft deze pc het IP nummer 192.168.1.3 van de router gekregen en de os op deze pc is windows 7.

Hoe kan ik externe verbindingen toestaan op de computer waarmee ik een verbinding tot stand wilt brengen?

Als op de computer waarmee u een verbinding tot stand wilt brengen Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate of Windows 7 Enterprise wordt gebruikt, voert u de volgende stappen uit:

1.Open Systeem door achtereenvolgens te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging en Systeem.

2.Klik in het linkerdeelvenster op Instellingen voor externe verbindingen. Beheerdersmachtiging vereistTyp het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

3.Selecteer onder Extern bureaublad in het dialoogvenster Systeemeigenschappen een van de drie opties en klik vervolgens op Gebruikers selecteren.

Als u administrator bent op de computer, wordt uw huidig gebruikersaccount automatisch toegevoegd aan de lijst met externe gebruikers en kunt u de volgende twee stappen overslaan.

4.Klik in het dialoogvenster Externe bureaubladgebruikers op Toevoegen.

5.Voer in het dialoogvenster Gebruikers en groepen selecteren de volgende handelingen uit:
*Klik op Locaties en selecteer de gewenste locatie als u een zoeklocatie wilt instellen.

*Typ in het vak Geef de objectnamen op de naam van de gebruiker die u wilt toevoegen en klik vervolgens op OK.

De naam wordt vervolgens weergegeven in de lijst met gebruikers in het dialoogvenster Externe bureaubladgebruikers.

controleer eerst of je de juiste versie van windows 7 hebt en of dit is gedaan!
daarna kun je proberen om in de router te komen.

Hoe kan ik externe verbindingen toestaan op de computer waarmee ik een verbinding tot stand wilt brengen?

Als op de computer waarmee u een verbinding tot stand wilt brengen Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate of Windows 7 Enterprise wordt gebruikt, voert u de volgende stappen uit:

1.Open Systeem door achtereenvolgens te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging en Systeem.

2.Klik in het linkerdeelvenster op Instellingen voor externe verbindingen. Beheerdersmachtiging vereistTyp het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

3.Selecteer onder Extern bureaublad in het dialoogvenster Systeemeigenschappen een van de drie opties en klik vervolgens op Gebruikers selecteren.

Als u administrator bent op de computer, wordt uw huidig gebruikersaccount automatisch toegevoegd aan de lijst met externe gebruikers en kunt u de volgende twee stappen overslaan.

4.Klik in het dialoogvenster Externe bureaubladgebruikers op Toevoegen.

5.Voer in het dialoogvenster Gebruikers en groepen selecteren de volgende handelingen uit:
*Klik op Locaties en selecteer de gewenste locatie als u een zoeklocatie wilt instellen.

*Typ in het vak Geef de objectnamen op de naam van de gebruiker die u wilt toevoegen en klik vervolgens op OK.

De naam wordt vervolgens weergegeven in de lijst met gebruikers in het dialoogvenster Externe bureaubladgebruikers.

controleer eerst of je de juiste versie van windows 7 hebt en of dit is gedaan!
daarna kun je proberen om in de router te komen.
En dan zul je net zien dat ik Windows 7 Home Premium heb. :(
Als ik bij systeemeigenschappen ben, heb ik niet drie dingen om uit te kiezen.
Er staat verder ook niet iets waar ik die gebruikers kan selecteren.

ja dan houd het op maar er zijn meer opties hoor.

pc anywhere, vnc, team viewer

ja dan houd het op maar er zijn meer opties hoor.

pc anywhere, vnc, team viewer
Is er misschien een of andere manier nog waarmee ik via mijn laptop (Windows Vista Home Premium) op mijn nieuwe pc (Windows 7 Home Premium) kan?

M.v.g.

Milenko

Het werd net al genoemd, TeamViewer. Ideaal programma, waarbij je niet in de router hoeft te rommelen. Ik gebruik dat zelf om mensen met routerproblemen te helpen via remote. Het is ook in het Nederlands te krijgen, het is bijzonder eenvoudig in het gebruik, het werkt perfect, en het is nog gratis ook :thumb: http://www.teamviewer.com/nl/download/index.aspx
En nee, ik heb geen aandelen in dat bedrijf ;)

Laatst bewerkt:
Het werd net al genoemd, TeamViewer. Ideaal programma, waarbij je niet in de router hoeft te rommelen. Ik gebruik dat zelf om mensen met routerproblemen te helpen via remote. Het is ook in het Nederlands te krijgen, het is bijzonder eenvoudig in het gebruik, het werkt perfect, en het is nog gratis ook :thumb: http://www.teamviewer.com/nl/download/index.aspx
En nee, ik heb geen aandelen in dat bedrijf ;)
Ik heb het gedownload en het werkt prima! :thumb: Dankjewel man! En tja, al had je aandelen in dat bedrijf... Ik heb gewoon zo'n programma nodig ^^

M.v.g.

Milenko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan