??extern bureaublad???

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnsw

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
52
hallo
ik zit met een dringende vraag.
ik probeer nu al een tijdje vanaf een pc ergens anders dan mij thuis n te loggen op mijn pc thuis.Alleen lukt dat niet??????
Nu is mijn vraag of iemand mij stap voor stap in simpele taal ;) want ik ken al die termen niet:confused: kan uitleggen hoe ik mijn pc etc en die andere moet instellen zodat dat wel lukt.en als het iets met servers te maken heeft al helemaal want dat begrijp ik echt niet.

pc thuis waar ik wil inloggen:

windows xp pro sp2
ik heb adsl van orange met de wanadoo livebox draadloos
mcafee securitie

pc vanaf ik wil inloggen:

windows xp pro sp2
weet niet precies welke router maar hij is van tele 2 versatel
mcafee securitie

je zou me echt uit een dal helpen want ik ben er al heel lang mee bezig en heb al vanalles geprobeert maar ik krijg het niet voor elkaar alvast bedankt.

groeten Martijn
 
Als je bij help en ondersteuning, extern bureaublad intrommeld, krijg je een prima uitleg, dat kan IK:cool: zelfs niet beter omschrijven.

Wel alles goed invullen, zeker de domijnnaam, de naam van de computer, en ook met het goede wachtwoord, dus die andere comp, moet wel gebruikers hebben met wachtwoorden.

Ook is het vestandig, om vaste ip adressen te gebruiken, dan zul je wel in de router, de dhcp server uit moeten zetten, en het ip nummer van de router, als gateway in de pc's moeten vermelden.
 
Als je bij help en ondersteuning, extern bureaublad intrommeld, krijg je een prima uitleg, dat kan IK:cool: zelfs niet beter omschrijven.

Wel alles goed invullen, zeker de domijnnaam, de naam van de computer, en ook met het goede wachtwoord, dus die andere comp, moet wel gebruikers hebben met wachtwoorden.

Ook is het vestandig, om vaste ip adressen te gebruiken, dan zul je wel in de router, de dhcp server uit moeten zetten, en het ip nummer van de router, als gateway in de pc's moeten vermelden.

Dat heb ik gedaan maar word daar niet veel wijzer van als dat ik al ben.

maar het zit zo ik heb de pc waar ik verbinding mee wil maken zo ingestelt:

bij systeem - tab - verbindingen van buitenaf - extern bureaublad aangevinkt.
ik heb in de firewall van mcafee mijn ip bij vertrouwde ip adressen gezet.

nu terug waar vanaf ik verbinding wil maken:

-ik start extern bureaublad.
-bij computer vul ik in het ip adres.
-gebruikers naam met wachtwoord
-domein de pc waar ik verbinding mee wil maken is geen lid van een domein en staat gewoon nog op de standaard WERKGROEP.
heb het ook al geprobeert zonder domein in te vullen.

nu klik ik op verbinden en krijg ik de volgende melding

De client kan geen verbinding met de externe computer maken
mogelijk is de computer niet op extern... voorbereid of is de pc te druk bezig om nieuwe verbindingen te accepteren.
Er kan ook sprake zijn van een netwerkprobleem.

probeer later opnieuw verbinding te maken blablabla.

ik begrijp er echt niks van want al ik binnen mijn eigen netwerk probeer lukt het wel alleen als ik van buiten af probeer krijg ik telkens deze melding ?????????
 
Als je bij help en ondersteuning, extern bureaublad intrommeld, krijg je een prima uitleg, dat kan IK:cool: zelfs niet beter omschrijven.

Wel alles goed invullen, zeker de domijnnaam, de naam van de computer, en ook met het goede wachtwoord, dus die andere comp, moet wel gebruikers hebben met wachtwoorden.

Ook is het vestandig, om vaste ip adressen te gebruiken, dan zul je wel in de router, de dhcp server uit moeten zetten, en het ip nummer van de router, als gateway in de pc's moeten vermelden.

En even nog een vraag wat is dhpc server en gateway????
 
Als je bij help en ondersteuning, extern bureaublad intrommeld, krijg je een prima uitleg, dat kan IK:cool: zelfs niet beter omschrijven.

Wel alles goed invullen, zeker de domijnnaam, de naam van de computer, en ook met het goede wachtwoord, dus die andere comp, moet wel gebruikers hebben met wachtwoorden.

Ook is het vestandig, om vaste ip adressen te gebruiken, dan zul je wel in de router, de dhcp server uit moeten zetten, en het ip nummer van de router, als gateway in de pc's moeten vermelden.

De naam van de computer, is toch niet de workgroupname, die computernaam moet je invullen bij domein.

De dhcp server, is de server in de router die de ip adressen uitdeeld, als er een andere vorgorde van opstarten van de computers plaats vind, heb je kans, dat die pc een ander ip adres krijgt, dat kun je voorkomen, door alle PC's een vast ip adres te geven, en de gateway is dan het ip adres van de router, ook in de dns, kun je dat adres opgeven, maar ook die van je ISP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan