Extern Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Champy

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Berichten
36
Hallo,

Ik wil een verbinding maken via VPN naar een computer aan ene bedrijfsnetwerk. Heb alle instellingen overgenomen van de handout die ik van het bedrijf heb gekregen. Ben nu aangekomen bij het punt dat ik verbinding moet gaan maken met het extern bureaublad. Dan ga ik via Start - Bureau accesoires - Communicatie - en dan zou daar moeten staan Verbinding maken met extern bureaublad, maar kan dat nergens in dat menu vinden.

Hebben jullie enig idee hoe ik dat tevoorschijn kan halen? Heb al geprobeerd om via microsoft te downloaden, maar als ik dan wil installeren zegt ie dat ik het al op mijn systeem heb staan:(
 
Probeer eens vie start - uitvoeren en dan mstsc en kijk eens of hij dan start
 
Kijk eens bij:
Rechtermuis op Deze Computer => Eigenschappen
Ga dan naar het tabblad Verbindingen van buitenaf
en kijk eens of er wel een vinkje staat bij
Extern Bureaublad => Gebruikers mogen een externe....
Zo niet: even aanvinken en klik op Toepassen en OK
 
Laatst bewerkt:
Ellasar, bedankt, hierdoor heeft het gewerkt.
Chato Flores, het is nu opgelost, maar bij het tabblad verbindingen stond niks over Extern Bureaublad => Gebruikers mogen een externe....
 
Dan is de Microsoft Terminal Services client wel aanwezig op je machine maar heeft tie geen goede snelkoppelingen in je start menu.

Eventueel even zelf aanmaken, hij staat als het goed is "C:\Windows\system32\mstsc.exe"

@Chato, hij miste een snelkoppeling naar de client, hij wilde niet zijn eigen system open zetten voor anderen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan