Extern buroblad via internet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Hoi,

ik wil extern "buroblad via internet installeren". Via config scherm>software>Win onderdelen>iis>enz. Wanneer de installatie in gang is wil xp .dll bestanden gaan kopieeren en wordt gevraagt naar de xp/sp2 cd.

Wanneer ik de xp-cd erin doe is daar niets te vinden en op de sp2 cd ook niet. Als alternatief kan ik naar C:/windows/servicepackfiles naar die heb ik onlangs geleegt :o , en op mn zoon zn pc komt die hele map niet voor :confused: . Ook niet via beeld>mapopties>verborgen bestanden.

Ook met FileScavenger zijn de evt gedelete .dll's niet meer terug te halen...

Remote Desktop downloaden van MS en installeren gaat ook niet. De melding verschijnt dat remote desktop/extern buroblad al geinstalleerd is.

Wie red mij :confused:

*update*
Er wordt gevraagt naar het bestand "adsutil". Dit schijnt in IIS6.cab te zitten, hoe krijg ik dat eruit?

Laatst bewerkt:
zowel mijn pc als die van jr. hebben pro

-------------------------------------------------------------------------------------

*update*

De installatie is voltooid.
Werkwijze:

Op de XP-cd een zoekopdracht naar *.cab gedaan. De resultaten met WinRar uitgepakt naar een nieuwe map op het buroblad. Daarna tijdens de instalatie in deze map laten zoeken. Enkele bestanden dienden nog hernoemd te worden van XXX_xxx.dll naar xxx.dll.

Sommige bestanden dienden ook nog van de xp-cd geinstalleerd te woden dus het werd een heen en weer geklik van cd naar map.

Nu moet het nog gaan werken...

Laatst bewerkt:
Kun je niet op de volgende manier remote desktop bereiken:

Start > alle programma's > bureau accesoires > communicatie > verbinding extern bureaublad.

Overigens is het wel mogelijk een verbinding op te zetten vanaf XP-home naar bv W2000 server. Zal dan ook wel mogelijk zijn naar XP-pro.

Zeker kan dat, en dat volstaat voor extern buroblad via mn eigen netwerk, maar wil ik extern buroblad via internet dan moet ik IIS inschakelen.

Dat is inmiddels via bovenstaande methode gebeurt en alles schijnt te werken. Ik kan van mijn pc naar die van jr en van jr's pc naar die van mij met intern ipadres 192.168.x.x.

Mijn router heb ik ge-forward via poort 3389 naar de pc van jr en via het ip-adres van mn provider kom ik vanaf mijn pc ook bij de pc van jr uit. Of dit ook werkt vanaf de pc van de overbuurman moet ik nog proberen.

Voorlpopig gaat de vraag op "opgelost" :)

Zeker kan dat, en dat volstaat voor extern buroblad via mn eigen netwerk, maar wil ik extern buroblad via internet dan moet ik IIS inschakelen.

Ik post dit via extern bureaublad op mijn eigen PC thuis, zit zelf een kilometer of wat weg, heb geen IIS geinstalleerd op de PC en kan gewoon via internet mijn eigen PC RDP benaderen.

zie screenshot volgende post.

Laatst bewerkt:
ik kreeg screenshot er niet meer bij vorige post

Bijlagen

• iis.JPG
    iis.JPG
    76,6 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
Voor RDP moet je trouwens wel poort 3389 forwarden naar internet om er van buitenaf op te komen. Misschien dat daar je probleem in zit.

port 3389 forwarden

Zie hierboven.

De proef op de som genomen: op bijde pc's hier heb ik het IIS-verhaal ge-un-installeerd. Alleen het "normale" extern buroblad is nu nog aanwezig. Even bij de overbuur geweest, ip-adres 213.51.xxx.xxx ingekopt en zie daar; het werkt. :)

Zou iemand even contact willen opnemen met oom Bill om door te geven dat al die moeilijkdoenderij niet nodig is? :mad:

Kortom: extern buroblad via internet is kennelijk mogelijk zonder "extern buroblad via internet" te installeren...:rolleyes:

Tnx voor het meedenken :thumb:

Dat bedoelde ik ook met mijn eerdere opmerking. Ik kan thuis (met XP home) probleemloos via extern buroblad inloggen op de server van mijn bedrijf. Werkt altijd en altijd perfect. Ook bij mij niets extra geinstalleerd. Gewoon de standaard uit XP.

Nu heb ik nog een vraagje. wat is RDP? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan