Extern harde schijf niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

rejo81

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2015
Ik heb een extern harde schijf van mijn zwager om daar foto’s op te zetten. Het is al wel een oudere. Als ik hem aan de stroom doe en de usb in de laptop doe, dan maakt ie wel geluid en gaat er ook een lampje branden. Alleen zie ik t niet terug in de verkenner. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Gr. Renata

Staat 'ie er in Schijfbeheer wel bij?

Nee daar staat ie niet tussen. Mijn eigen externe harde schijven wel

Probeer het eens op een andere pc/laptop om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is. Wrs niet, maar op zich is die controle niet veel werk als je maar een ander systeem even bij kunt.

Ik heb t idd al op een andere laptop geprobeerd en ook met andere kabel. Dit helpt niks.

Het merk is WD. 3912 B

Ik heb een extern harde schijf van mijn zwager om daar foto’s op te zetten. Het is al wel een oudere.
Waarom heeft hij deze dan weggeven? Mogelijk was die al defect? Is de voeding nog wel goed? Heb je een dockingstation met USB? Probeer die dan eens.

Koop een nieuwe zonder extra voeding want de prijzen zijn laag en dan heb je een betrouwbare schijf.

T staat er helemaal niet tussen.

Ik heb de schrijf hier omdat ik zijn foto’s er op zou zetten. Hij heeft zelf geen computer. Dockingstation heb ik helaas niet. De voeding is volgens mij wel goed, want t krijgt wel stroom

Wat bedoel je met T? Plaats hier eens een screenshot van schijfbeheer als je de externe hebt aangesloten.

dan maakt ie wel geluid
Wat hoor je dan? Ik hoor mijn externe schijven niet en als ik er een hand opleg kan ik bij bepaalde schijven wel voelen dat die opstart.

Laatst bewerkt:
Ow dat moet ‘t zijn. Sorry voor de verwarring.

Ik zal vanavond een foto plaatsen, ben nu niet thuis

Hierbij een knipsel van schijfbeheer. Mijn eigen harde schijven heb ik er uitgehaald.

Ik hoor geluid als ik de schijf aansluit, alsof het start met draaien. Daarna is ie stil. Als ik mijn hand erop leg dan voel ik het lichtjes trillen.

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    98 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt door een moderator:
andere laptop
andere kabel
andere voeding

Weg met die harde schijf en een nieuwe kopen! Wat ik las dat je ook nog eens kunt kijken in een AOMEI backup programma of een partitiemanager of die dan zichtbaar is.

Dan ga ik dat nog proberen en anders is het heel erg jammer, maar dan is hij zijn oude foto’s kwijt. Bedankt in ieder geval

Probeer eens het volgende:

Open Schijfbeheer.
Sluit èèn externe schijf, die zie je dan verschijnen met benaming "schijf 1".
Klik daarop rechtse muisklik.
Klik op "naam toevoegen".
Dan zal je normaliter de originele 'naam/letter' van je schijf zien verschijnen. Klik OK.
Doe zo ook voor eventuele andere schijven.
Probleem wss opgelost.

Hoe kan dit ?
Het is waarschijnlijk dat de externe schijf dezelfde benaming als èèn van de jouwe.
De pc raakt dan eventjes "verward" en gaat alle externe schijven "eruitgooien".

Probeer eens het volgende:

Open Schijfbeheer.
Sluit èèn externe schijf, die zie je dan verschijnen met benaming "schijf 1".
Klik daarop rechtse muisklik.
Klik op "naam toevoegen".
Dan zal je normaliter de originele 'naam/letter' van je schijf zien verschijnen. Klik OK.
Doe zo ook voor eventuele andere schijven.
Probleem wss opgelost.

Hoe kan dit ?
Het is waarschijnlijk dat de externe schijf dezelfde benaming als èèn van de jouwe.
De pc raakt dan eventjes "verward" en gaat alle externe schijven "eruitgooien".

Dit heb ik geprobeerd, maar de optie naam toevoegen staat er niet tussen.Bekijk bijlage 367566Bekijk bijlage 367567

andere laptop
andere kabel
andere voeding

Weg met die harde schijf en een nieuwe kopen! Wat ik las dat je ook nog eens kunt kijken in een AOMEI backup programma of een partitiemanager of die dan zichtbaar is.

Ook dit levert niks op helaas

@Rejo81,
Om ons wat werk te besparen:
- Graag alleen een nieuwe reactie aanmaken wanneer er reeds gereageerd is op je laatste reactie. Dit voorkomt onnodig berichten moeten samenvoegen om het onderwerp overzichtelijk te houden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, goed dan is alles wel duidelijk. Hoe komt je zwager dan aan die schijf? Hij heeft zelf geen computer schrijf je. Je hebt deze ook geprobeerd op een andere laptop, pc. Wat wil je dan nog meer? Jomanda zit niet meer in Nederland, die zou de schijf nog kunnen instralen. Betwijfel of die dan gaat werken.:eek::D:D:D

Hahaha, dat zou wat zijn.

Ooit in een ver verleden hadden ze wel een laptop. Lang verhaal. Maar goed, einde harde schijf ben ik bang. Heb ik mijn best gedaan.

Iedereen erg bedankt voor de hulp en t meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan