Extern harde schijf vol maar niet vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cldiia

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2011
Berichten
22
Hallo!

Ik heb net een harde schijf aangeschaft en ingeplugd aan mijn computer. Het is een Iomega van 1TB.. Ik heb er nu in totaal 6 GB opgezet en hij zegt dat hij vol zit. Dit heb ik eerder gehad bij mijn vorige harde schijf maar ik kan nergens terug vinden op het internet hoe ik dit kan verhelpen.

Kunnen jullie mij helpen?
Dank je wel! :D
 
Kijk eens bij de eigenschappen van de schijf. Ik gok dat deze een bestandssysteem van FAT32 heeft en geen NTFS. FAT32 kan geen bestander groter dan 4GB aan en krijg je de melding dat de schijf vol is.

Zonder de schijf te formatteren, kun je het van FAT32 converteren naar NTFS. Normaal blijf je data behouden, maar het is nooit verkeerd om een back-up te hebben.

Start >Uitvoeren: Convert X: /FS:NTFS

Waarbij X de schijfletter van je externe harde schijf is.
 
Dank je wel Crash en Lange Pier voor jullie antwoord!

het bestandsysteem is NTFS. Hij zegt dat hij al NTFS is.
Is het mogelijk dat er dan een programma draait op de harde schijf die daardoor de schijf vol maakt?
Ik hoor het graag !
 
Dank je wel voor je snelle antwoord Crash, maar ik ben op een ander probleem gestuit nu..
Ik heb het op een andere manier geprobeert te formatteren (rechtermuisknop op harde schijf -> formatteren) toen heb ik het tussentijds afgebroken..
Nu zegt hij dat ik geen toegang heb op de harde schijf. Hoe krijg ik het nu voor elkaar om er wel in te komen? :(
 
Ga eens naar schijfbeheer door zoeken en diskmgmt.msc in te trommelen, zie je hem daar wel en kun je hem daar aanpassen? beste is de partitie te verwijderen en een nieuwe aan te maken en te formateren als primaire in ntfs.
 
Heb de computer opnieuw opgestart, en de harde schijf weer aangesloten op de pc, nu zegt hij dat de schijf moet geformatteerd worden om hem verder te kunnen gebruiken, moet ik dit doen? kan ik er dan wel in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan