Extern hardeschrijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin71239

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
Heey,
Ik ben van plan om een externe harde schrijf te kopen (link hieronder)http://www.schako.nl/Webwinkel-Product-369842/WD-750-GBMyBook-Essential.html
nou heb ik 2 vragen. kan je er gewoon dingen op installeren net als een normale harde schrijf, en wat is een interface mini usb
kan dat dan gewoon via mijn normale USB port?
Interface mini USB 2.0

Gr. Erwin

PS. is het niet verstandiger om een interne hardeschrijf te nemen. Na dat ik zie dat veel mensen hier problemen met een externe harde schijf hebbem

Laatst bewerkt:
Een externe harde schijf gebruik je in de regel niet om b.v. programma's op te installeren, maar om data op te plaatsen zoals films, foto's etc. Mini-usb is een type aansluiting die kleiner is dan standaard usb die je op de pc terug vind. Bij de HD zit meestal een kabel van usb naar mini usb. Een externe HD gaat, naar mijn mening, niet eerder stuk dan een interne (uitzonderingen daargelaten)

Die mini USB is aan de kant van de externe harde schijf. De door jou getoonde schijf kun je gewoon via de meegeleverde USB kabel aan je pc aansluiten.

Ik zou inderdaad geen programma's op de harde schijf installeren, omdat a) programma's toch niet zomaar op een andere computer kunnen worden gestart zonder ze te installeren en b) omdat de leessnelheid van een harde schijf via USB in de regel lager is dan die in je computer. Programma's zullen dus veel langzamer opstarten.

Kijk het hoef ook niet op een andere pc te spelen. Maar als ik hem op me eige PC maar kan spelen. En ik hem mee kan nemen naar me vriend of zo en dat hij er dan spelletje opzet inplaats van een DVD, die aardig duur gaan worden, snap je?

Maar mijn vraag was eigelijk of je er dingen op kan installeren en op je ''eigen'' pc kan spelen. En dat hoef niet persee op andere pc als die het bij mij maar doet. Zou dat wel kunnen?

Ja, dat kan dus wel. Maar hou rekening met wat vertraging zoals RogerS reeds vermeldde.

Ja oke is goed. :D niet dat dat mij veel uitmaakt.
hijs portable en daar gaat het om. ik zet er toch alleen maar spellen op.
Voor progamma's heb ik mijn eige schrijf 280GB (1 van 200 en 1 van 80GB)

:D Dus dat gaat goed! :D harstike bedankt, ik ben nu overtuigt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan