extern intern gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikaa

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
hallo ik heb mijnn externe hardschijf intern gebouwt omdat hij extern niet meer werkte maar nu hij in me computer zit werkt heel mijn pc traag maar hij doet het wel het is een sata 500GB hardeschijf en er staat een hoop op wat best balangrijk is maar ik kan het nergens anders kwijt en een sloome pc heb ik ook niet veel aan :(

kan iemand mij helpen hoe ik dit kan oplossen ?

MVG.
Mikaa

Hi,
"De externe harde schijf deed het niet meer"
wat voor interface (USB2.0,Firewire of SATA) had deze externe schijf ?
grtz gerrit

Hi,
"De externe harde schijf deed het niet meer"
wat voor interface (USB2.0,Firewire of SATA) had deze externe schijf ?
grtz gerrit

toen hij nog extern was was het een USB 2.0 maar helemaal uit de hoes en eenmaal in me computer is het een SATA

juist,
en dan moet je jezelf de vraag stellen : waarom werkte het niet meer op USB2.0 ?

Omdat een defect IN de disk er voor zorgde dat er een vertaging optreed waardoor hij
buiten de specificaties van de interface komt te vallen waardoor USB<->SATA niet meer
kan werken en je dus de disk niet meer kunt gebruiken.
Nu heb je door de interface er tussen uit te halen er voor gezorgd dat de diskfout, de SATA
kant van je disk direct aan de SATA van de PC hangt.
Waar in het verleden de interface een gevecht leverde met de schijf (en het verloor) is nu
de PC in gevecht met de schijf. De PC is intelligenter dus deze zal proberen dieper te graven,
dit kost je natuurlijk wel processor capaciteit.

Het bovenstaande is natuurlijk filosofisch geprietpraat maar ik denk dat de disk de geest
gegeven heeft. Omdat ie het nu qua disk lijkt te doen denk ik dat je zo snel mogelijk
alles (of alleen het belangrijke) er af moet dumpen naar een ander medium en zo snel
mogelijk de disk uit je systeem verwijderen om te voorkomen dat deze schade gaat
veroorzaken in je PC.

Een goede disk veroorzaakt natuurlijk geen belasting voor je PC !

grtz gerrit

Laatst bewerkt:
juist,
en dan moet je jezelf de vraag stellen : waarom werkte het niet meer op USB2.0 ?

Omdat een defect IN de disk er voor zorgde dat er een vertaging optreed waardoor hij
buiten de specificaties van de interface komt te vallen waardoor USB<->SATA niet meer
kan werken en je dus de disk niet meer kunt gebruiken.
Nu heb je door de interface er tussen uit te halen er voor gezorgd dat de diskfout, de SATA
kant van je disk direct aan de SATA van de PC hangt.
Waar in het verleden de interface een gevecht leverde met de schijf (en het verloor) is nu
de PC in gevecht met de schijf. De PC is intelligenter dus deze zal proberen dieper te graven,
dit kost je natuurlijk wel processor capaciteit.

Het bovenstaande is natuurlijk filosofisch geprietpraat maar ik denk dat de disk de geest
gegeven heeft. Omdat ie het nu qua disk lijkt te doen denk ik dat je zo snel mogelijk
alles (of alleen het belangrijke) er af moet dumpen naar een ander medium en zo snel
mogelijk de disk uit je systeem verwijderen om te voorkomen dat deze schade gaat
veroorzaken in je PC.

Een goede disk veroorzaakt natuurlijk geen belasting voor je PC !

grtz gerrit

uhmmm nou ja het zit zo toen die in de hoes zat als extern dus probeere hij op te starten en hoorde je een tik en ging die uit het is dus niet zo dat hij helemaal niet aan ging ik kon er alleen niks mee omdat voordat hij was opgestart ging hij uit

maar dan vind ik het zo raar dat hij het wel doet in de pc en een andere sata disk werkt wel gewoon in de hoes dus dat verward mij juist want een andere werkt er wel in...

ik dacht miss dat ik sata1 en sata2 verkeerd heb aangesloten want mijn windows staat ook op een sata schijf en ik dacht als die op sata 2 staat dat dat het misschien vertraagt ?

Mikaa

Mikaa,
Je zegt dat ie wel werkt in de PC
maar als daardoor de PC heel erg traag wordt werlkt ie voor mij NIET ECHT !

Een andere STA schijf in het doosje het extern wel doet maar de OUDE niet
is voor mij de tweede bevestiging dat de OUDE toch een probleem heeft
grtz gerrit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan