Extern IP komt in router

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaY.NL

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Berichten
981
Hoi,

Als ik mijn externe ip-adres in de adresbalk intoets, dan kom ik bij het inlogscherm van mijn router! Dit terwijl ik eigenlijk op mijn webserver terecht zou moeten komen. (zoals dat met mijn vorige router altijd was).

Weet iemand hoe ik dit weer normaal krijg. Dus: als ik mijn ip intyp dat dan mijn webpagina gewoon opent?

Groeten Kay
 
Hmm, vreemd, ik kan er niet echt veel over vinden.
Ik heb zelf een SMC Router, een SMC7204BRA, en het is me gelukt om de router zo in te stellen dat het mogelijk was een webserver te maken :)

Ik kan je dus niet echt tips voor JOU router geven, maar misschien helpt het je wat op weg. Wat ik moest doen was de HTTP poort veranderen. Als iemand je IP invoert, komt die gelijk in contact met Poort 80. Deze poort is in gebruik door de router zelf, waardoor je dus het paswoordscherm ziet van de router. Als je deze verandert, kan poort 80 gewoon gebruikt worden.
Daarna moest ik port 80 forwarden. Daarna moest ik een IP filter instellen op mijn router.
Ik weet niet of dat ook zo gaat op jou router, maar ik hoop dat het je een beetje op weg helpt. Het artikel voor het instellen van mijn router is:
http://www.miniware.nl/nl/pcorner/smc7204bra.html

Sorry hoor, niet direkt iets voor jou router, maar misschien kun je er wat mee :)
 
Haha ja. Ik kijk wel. Maar is er geen mogelijkheid om die router anders in te stellen denk je?
 
Geplaatst door KaY.NL
Haha ja. Ik kijk wel. Maar is er geen mogelijkheid om die router anders in te stellen denk je?

Waarschijnlijk wel, maar ik kan nergens documentaties zien :(

Weet je hoe je bij je router moet komen? 192.168.1.1 invoeren in de browser
 
Geplaatst door Systemizer X100
Weet je hoe je bij je router moet komen? 192.168.1.1 invoeren in de browser
Haha ja, dat wil nog wel lukken :p. Ik heb nu de webserver op poort 5000 gezet. Lokaal werkt het zootje gewoon. Dus: 192.168.123.4:5000 geeft gewoon de webpagina weer.

Nu heb ik in de router poort 5000 zowel UDP als TCP geforward naar bovenstaand ip. Maar hij pakt hem toch niet. Zie ik iets over het hoofd denk je?
 
Beste Kay

Weet je wel wat je allemaal aan het doen bent ?
Ik krijg de indruk dat je wel enthousiast bezig bent maar misschien je eerst nog even in een aantal zaken zou moeten verdiepen.Of vergis ik me ?
 
Geplaatst door upsidaisy
Beste Kay

Weet je wel wat je allemaal aan het doen bent ?
Ik krijg de indruk dat je wel enthousiast bezig bent maar misschien je eerst nog even in een aantal zaken zou moeten verdiepen.Of vergis ik me ?
Ehm.. ik weet eigenlijk wel heel goed wat ik aan het doen ben. Ik heb al een tijdje een eigen hosting bedrijfje dus enige ervaring heb ik al wel. :) Het is alleen zo dat ik net een nieuwe router gekocht heb, door deze router kan ik mijn email server lopen. Dat kon door mijn andere routers niet. Maar deze router gedraagt zich erg vreemd met betrekking tot de anderen. Zo gebruikt deze router poort 80 voor zijn eigen instellingen! Heel vreemd lijkt me.

Maar in ieder geval bedankt voor je bezorgdheid, maar ik redt me er echt wel mee.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan