extern ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

bioverklock

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2013
beste mensen van helpmij
,
ik heb een laptop die 4 gigabyte ram heeft, ik speel graag games die goeie graphics hebben en dus ook veel ram, vram en cpu snelheid vragen
mijn cpu en vram is wel goed maar ik heb zoals ik al zei maar 4 gigabite ram is er ook bijvoorbeeld een soort van dockingstation waar ik ram geheugenbankjes in kan drukken?

alvast bedankt
Gerjan Zomer

Hoi,

Welke os heb je 64 of 32 bits en misschien ook ven handig om je merk en type notebook te melden.

o ja vergeten :p

ik heb een asus x54h x16-96072

specs:
2.1 ghz i3 2310m
4gb ram weet niet welk mer of type
64 bit windows 7
amd radeon hd 7470m 1gb

Nee, er is niet zoiets als een dockingstation waarin je geheugen kan prikken, dus je zal het geheugen in de laptop zelf moeten uitbreiden als je meer geheugen wil.

Als het goed is, zie je aan de onderkant een klep zitten die met 6 schroeven vast zit. Daaronder zit onder andere je harde schijf en geheugen, dus je hoeft hem dan niet helemaal uit elkaar te halen.

Gewoonlijk zit het geheugen van een notebook aan de onderkant en kan je een dekseltje losschroeven. Ik vermoed dat jou systeem al aan het maximale geheugen zit. Je kan in een laptop vaak maar beperkt bijplaatsen en dit staat aangegeven bij specificaties van je systeem. Als je zwaardere spellen speelt zal je vaak ook baat hebben bij een stevige grafische kaart met eigen geheugen. In veel notebooks welke niet specifiek voor Gamers zijn samengesteld is er een grafische chip op het moederbord en kan er geen grafische kaart worden bijgeplaatst. Waar je ook mee geconfronteerd kan worden is de enorme hitte die door de processor ontwikkeld wordt en waar je dan speciale voorzorgsmaatregelen moet nemen om die af te voeren. Anders kan er zomaar iets smelten in je systeem. Bij een notebook is het verstandig om van te voren te overwegen wat je er eigenlijk maximaal mee zou willen en daar betaal je dan ook voor. Je kan niet als bij een computer later nog makkelijk componenten bijplaatsen of vervangen.

Sorry, inderdaad 2 schroefjes, zoals hier beschreven staat in de handleiding

het bovenstaande herken ik ja maar dit systeem is eigenlijk niet voor zware spellen bedoeld, alhoewel zit er wel een goede videokaart in
maar waarschijnlijk zit bij dat klepje het ram en de videokaart fotos zal ik vanavond later wel even bijvoegen

ja, kijk maar in de handleiding van de laptop, daar staat netjes in hoe je het geheugen moet vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan