Extern toetsenbord werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulkenist

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Ik heb op deze laptop een simpel toetsenbordje aangesloten, deze werkt ook naar behoren.
Wat wel gek is, is dat ik, om in Windows te komen, mn wachtwoord moet invoeren; dit gaat echter niet met het externe toetsenbord, hij keurt dan namelijk altijd het wachtwoord fout, hetzelfde wachtwoord met het vaste toetsenbord werkt dan gewoon prima.
Het password bevat cijfers en letters.

Iemand een idee?

Ik denk zo aan 2 mogelijke oorzaken:
a. De indeling van het externe toetsenbord wijkt (flink) af van de indeling van je vaste toetsenbord.
b. Denk ook aan het wel of niet aanstaan van het Num Lock lampje op het externe toetsenbord als je bij het invoeren van cijfers als je daarbij het numerieke toetsenbord van het externe toetsenbord gebruikt. Probeer eens voor die cijfers het gewone deel van het externe toetsenbord ipv. het numerieke toetsenbord-deel.

Tijs.

Bedankt voor je reply,
Beide is niet van toepassing. De indelingen zijn gelijk en ook gebruik ik de reguliere nummers.

a. In het inlogscherm van Vista/Windows 7 heb je linksonder een toetsenbord-icoontje. Klik daar eens op en kijk of je daar wat kan/moet aanpassen om de indeling van het externe toetsenbord zodanig te maken dat het bij het invullen van het wachtwoord wél goed werkt.
b. Als a. niets oplevert (of je weet niet wat je daar moet doen), kies dan eens "Ander account" op het inlogscherm. Experimenteer met welke letters/cijfers je dan ziet in het inlognaam-veldje als je wat toetsen indrukt op het externe toetsenbord, zodat je een idee krijgt welke toetsenbordindeling op het externe toetsenbord werkzaam is op het moment van inloggen (Belgisch Azerty, Duits, Nederlands etc.)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan