(external) cpu speed probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesjuh

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
6
hallow mensjes ik zit met het volgende probleem:
sinds kort wilde mijn pc niet meer normaal opstarten ; ik kreeg na de standaard bios info het laden van windows en na en paar seconde een blauw scherm waarna mijn pc opnieuw ging opstarten, na he reinstalleren van windows, andere harde schijf, nieuw werkgeheugen, andere voeding bleef het probleem bestaan vervlgens heb ik het erder gezoch in de bios en wa blijkt nu: std instellingen cpu: 2800 mhz external cpu speed 133 mhz, vervolgens ben ik deze op manual gaan zetten en gaan testen, hij start perfect wanneer ik de exernal cpu speed op max 131 staat (cpu draait dan 2751 mhz) maar ik heb dan ineens geen audio device meer.. ik ga er zelf even vanuit dat mn processor is overleden of heeft iemand anders een andere mening?
mvg wesley
 
Ik zou eerst eens proberen de bios weer gewoon op default te zetten!
 
hebik indrdaad geprobeerd probleem verschijnt weer, ik heb software matig alles geprobeerd; bios flush defalt bios nieuwe mbr enz enz het probleem is alleen verholpen als ik e cpu handmatig instl en default wil heel f en toe af mde wel eens laden na
+/- 30x opnieuw opstarten
 
je bent lekker aan het OC .
dat vind de cpu geheugen en zeker de pci sloten niet leuk .
inderdaat tijdens het booten op del drukken en dan alles op default zetten .
afsluiten met F10 .
dan gewoon de pc booten en weer het bios induiken en alles weer goed zetten .
zo als jij hebben wil .
 
Laatst bewerkt:
wederom 3x geprobeerd en ik krijg wederom het mooie blauwe scherm en het opnieuw opstarten ik ga even proberen opnieuw mn bios te updaten en vervolgens weer de default settings proberen.
 
na alle updates / chipset updates nog steeds hetzelfde probleem hij schijnt windows alleen te willen starten zonder cashe geheugen of external cpu speed max 131 (2751 mhz) ivp 133 (2800 mhz) ik heb even verder gekeken op het forum en cpu-z gedownload deze geeft aan pentuim 4 2800 mhz core speed 2750 klopt allemaal alleen de bus staat hier op 130 terwijl de bus van de cpu 800 is (even wat extra info)
 
Laatst bewerkt:
neej neej helaas niet

het is een p4 2.8ghz

info op de cpu: 2800/512/533
 
het is dus dezen


Intel Xeon Processor 2.80 GHz 2800 512 533 1.50 SL6VN .
dus dat moet zijn FSB 133 x4= 533mhz
 
kijk dat beantwoord al 1 van mijn vragen vond het al vreemd maar dat is inderdaad je cpu waar ik het over heb ook al zegt de doos 800 mhz bus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan