External hard disk doet het na installatie van SP3 niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelus23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2008
Gisteren heb ik een update gedownload voor microsoft windows XP en dit was SP3. Na het herstarten van mijn laptop kwam ik echter een probleem tegen. Ik kan na de installatie hiervan niet meer bij mijn externe harde schijf komen. Hij zegt dat mijn schijf niet geformatteerd is en of ik hem nu wil formatteren. Maar dan ben ik al mijn gegevens kwijt. Ik heb hem al geprobeerd in een andere computer te steken, maar dan geeft hij precies de zelfde melding weer. Hoe kan ik weer bij mijn bestanden komen? Zijn deze nog te redden?

Laatst bewerkt:
Nou heb ik een nieuw probleem. Ik was met File Scavanger mijn data aan het terug halen van mijn externe harde schijf, maar nou herkent hij hem helemaal niet meer. Ik krijg de schijf niet meer bij deze computer te zien terwijl hij wel een usb device detect als ik hem aansluit. Bij device manager komt hij te staan en staat dat alles werkt zoals het hoort. Maar als ik dan vervolgens naar disk management wil gaan kan hij de schijf niet zien. Wie weet hoe ik de schijf weer zichtbaar kan maken in deze computer?

als je naar rechtermuisknop op Deze computer doet > beheren > schijfbeheer gaat..

Staat hij er wel tussen, zo ja wat staat er dan bij?

Vaak hoef je de schijf alleen te laten herkennen door er dubbel op te klikken, dan geeft hij dat wel aan.

krijg je wel een mapje bij deze computer van je externe hardeschijf?

Want als je die krijgt, zou die ook bij schijfbeheer moeten staan.

misschien je externe inbouwen in je computer.. Als 2e schijf, kijken wat hij dan doet.

probeer anders dit programma eens:
http://www.ontrackdatarecovery.nl/i.../download.ontrack.com/freedownloads/erdrt.exe

Daarmee kan je data recoveren, en vervolgens een nieuwe partitie maken op je schijf.

Laatst bewerkt:
Nee deze krijg ik ook niet, de externe schijf wordt alleen bij device manager herkent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan