Externe 2,5 inch harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limburg2006

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2005
Mijn vriendin heeft een WD externe harde schijf.
Deze heeft een opslag van 250 GB.
Deze deed het niet meer. Daardoor heb ik deze uit elkaar gehaald en aangesloten op mijn desktop, maar de harde schijf begint te tikken.
Ik wil de documenten redden van deze schijf.
Ik heb het idee, dat de laser kapot is?
Weet iemand waar ik goedkoop, deze laser kan vervangen?
Of de documenten van mijn vriendin eraf kan laten halen?

René

In een harde schijf zit geen laser.
Maar leeskoppen.
Die zijn niet vervangbaar. Is wel te openen,maar dan kan je hem gelijk weggooien,iv.m stof.
De print zal kapot zijn,en ook niet te vervangen,om da het bios zijn eigen kenmerk heeft.

HOE heb jij die dan aangesloten? met verloop 2 1/2-IDE?

Laatst bewerkt:
Ik heb die met een Ata aansluiting aangesloten en een stroomvoorziening, die nog vrij was in de mijn desktop. En ik heb op primair gezet.

Als je Windows opstart zie je dan de hardeschijf staan bij Deze computer? als hij hem herkend zou ik maar snel proberen eerst het belangrijkste er af te halen!! Als de schijf begint te tikken dan is hij echt een eind kapot kan dus elk moment gebeurd zijn met de hardeschijf.

Dat is het probleem, deze computer ziet de schijf niet. Ook als ik de computer opnieuw heb opgestart, ziet ie hem niet.

Dan is toch de stuurprint defect.
Haal hem maar eens los,en kijk of er een chip verbrand is.

Enigste mogenlijkheid nog,ander printje,maar geef je weinig kans.

Nee dan is het denk ik ook gewoon gebeurd ik denk dat je, je vriendin moet gaan teleur stellen. Als hij hem al niet ziet in je Windows zelf dan is het gewoon gebeurd denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan