externe batterij

• Onderwerp starter Onderwerp starter wvm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wvm

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Hallo,

Sinds kort heb ik van iemand een HTC A8181 gekregen.
En heb een internet-abonnement afgesloten bij Telfort.

Begrijp dat internetten op de telefoon veel van batterij vraagt.
Je moet dus sneller opladen dan met andere dingen die je op telefoon doet.

Nu, las en hoorde ik van externe accu, of batterij, hoe je t wil noemen.

Dacht........als ik nou zoiets aanschaf, en deze gebruik als de gewone batterij leeg is.
Om het aantal keren van opladen te beperken, en hierdoor de gewone batterij minder slijt...????

Heeft iemand hier een mening over of suggestie ?

Alvast bedankt.

mvgr wvm

Er zijn al diverse oplossingen in de handel. O.a. van Duracell, externe batterijen, zonnecellen. Het is maar waar je zin in hebt om mee te zeulen. Ik zou eerst eens proberen hoe lang de accu in jouw praktijk mee gaat. Als dat niet afdoende is kun je eens kijken welke mogelijkheid het best bij je past.

Bij mij werkt het goed om tussendoor aan de laptop te hangen. Werkt bij mijn Dell ook als de laptop uit is.

Bedankt voor reaktie.

Moet phone wel aan eind van de dag opladen.

Vind ik ook niet erg.........en kan hem ook via m laptop,als ik daarop zit opladen.

Het gaat mij erom, of het vele opladen schade kan aan de batterij.

En het extern gebruik op te vangen is ......

Heb in winkel al vele externe zien liggen, en op internet.....

Er worden op internet ook genoeg 'extended' batterijen verkocht, met meer capaciteit.
Kijk hier maar even: nadeel is alleen dat deze batterij dikker in en je dus een 'bult' aan de achterkant
van je telefoon krijgt.
http://www.pdashop.nl/product/160285/lenmar-extended-battery-htc-desire-2600-mah.html

Zelf heb ik voor mijn HTC Desire Z ook een extended batterij (van Mugen Power) aangeschaft, maar die heeft wel dezelfde afmetingen
als de originele.
Kan op die manier een dag lang met mijn telefoon doen, en hoef 'm tussentijds niet op te laden.
Voor jouw telefoon bied Mugen een extended batterij die wel gewoon past, maar met een (vind ik) minimaal verschil: 1600 mAh ten
opzichte van de standaard 1400 mAh. Betwijfel of je daarmee veel voordeel kunt behalen.

Nog even als antwoord op je vraag: veelvuldig opladen kan geen schade veroorzaken aan je batterij. Het ding is gemaakt om veelvuldig
opgeladen te worden, en aangezien het een Lithium-ion batterij is, heeft die geen last van een zgn. 'geheugeneffect' wat je bij de
oudere NiCad en NiMh batterijen nog wel ziet...

Laatst bewerkt:
Het is dus niet zo´n raar idee, om iets extra´s toe te voegen.

Ben zelf ook verder gaan kijken op internet, en kwam iemands mening tegen, die zei............als ik mn telefoon als gps gebruik, met fietsen. Dan zet ik hem op de externe batterij, dat scheelt veel met het aantal keren opladen.

Kijk dat bedoel ik ook.......als punt. Wil op camping,, via tetheren, extra gebruik maken van mn phone.
Dus dan kan ik hem op dat moment gebruiken, die externe.

Ben blij te lezen, dat veelvuldig opladen geen schade kan veroorzaken.

Denk dat ik wel genoeg informatie heb zo............en zal vraag als opgelost aanvinken.

Bedankt voor de reakties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan