Externe bootmanager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karel 1

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2008
Berichten
10
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuw systeem gekocht met daarin een SSD waar win8 op staat en een 2TB schijf waar ik win7 op geinstalleerd heb.
De bootmanager doet uitstekend zijn werk, maar.....
Als ik bv win7 opstart zal ik altijd nog de schijf zien waar win8 op staat en andersom.
Dit wil ik niet.
Nu heb ik begrepen dat als je een externe bootmanager gebruik, dit probleem zich dan niet voordoet omdat er simpelweg aan het "andere" OS geen schijfletter wordt toegekend.
Mijn vraag is nu: Is er iemand die mij een goede ext bootmanager kan aanraden.

alvast bedankt voor het antwoord.
grz Karel 1
 
Hallo,

Als ik het snap wil je gewoon dat de schijf niet meer zichtbaar is? (als je in win 7 zit, die van win 8 onzichtbaar en andersom)
Dit is volgens mij gewoon mogelijk in Windows zelf. (dit werkt in Windows 8 én 7)
Ga naar start (win 7) en typ diskmgmt.msc of Windows 8: druk op de start knop op je toetsenbord en typ: diskmgmt.msc en druk op enter
Dan ga je naar de schijf die je wilt hiden. Rechtsklik en klik op stationsletter en paden wijzigen.
Selecteer de schijf en klik op verwijderen.
Dit doe ik namelijk altijd als ik voor een een of andere reden het station "Voor systeem gereserveerd" zie.
Voor meer informatie: KLIK

Succes!
Woellie123
 
Hallo allemaal,

Ik ga mrBooter downloaden en uitproberen.
het antwoord van Woellie123 werkt uiteraard ook, maar dit vind ik een te grote omweg elke keer als je opstart.

hartelijk dank voor de gegeven antwoorden.
Ik laat nog weten hoe goed, lees tevreden, ik ben

bedankt.
Karel 1
 
Ik weet het niet meer zeker.
Je moet in het menu eerst F10 gebruiken
Met tab naar het veld en met enter kun je pas in het veld om zaakjes te veranderen.
Ik moet opnieuw booten om dat uit te proberen en dat wil ik nu even niet doen.
Heb je vragen? dan doe ik het wel.

succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Een bootloader kan inderdaad werken, maar mijn oplossing hoef je maar 1 keer te doen ;)
Vaak heb ik als ik Windows herinstalleer dat ik die partitie zie, dus dan verwijder ik hem op die manier en ben ik er weer vanaf.

Daarom leek mij dit handiger dan een bootloader, maar de keuze is aan jou.

Succes
 
Ben uiteindelijk toch voor de oplossing van woellie123 gegaan.
Inderdaad 1x instellen in win 7 en 1x instellen in win 8.
hierna is het probleem opgelost.

Allen bedankt voor de hulp

karel 1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan