Externe brander ínbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Hoi

Ik heb m'n externe cd-brander ontmanteld, en nu blijkt er
een gewone inbouw-brander in te zitten. Zou ik deze nu zonder problemen in kunnen bouwen? En wanneer dit de enige speler wordt, waar moet dan de jumper? Master, slave of CSEL? Het is trouwens een AOpen crw5224, wordt die herkend onder w2k?

bvbd

Poekie

What a surprise

De aopen wordt zover ik weet gewoon herkend.

Maar wat bedoel je in vredesnaam met hoe moet de jumper staan.

Op een moederbord zitten meestal twee IDE sloten.

Als je de CD aan het zelfde slot hangt als je HD moet hij natuurlijk in slave staan.

Als je je CD aan een vrij IDE slot hangt zal het hem worst zijn hoe je de jumper zet, maar dan is het gewoonte om hem als master aan te sluiten.

Succes,

Eric.

hmmm... Ik bespeur een soort nare ondertoon in jouw antwoord, maar dat zal overgevoelig gezeur van mijn kant zijn. Ik ben een groentje op pc gebied en dan zie ik een jumpertje en dan wil ik weten waar dat jumpertje moet staan.

Voor een groentje weet je toch vaak goede antwoorden te geven, of is dat je tweeling broer.

Was in ieder geval niet negatief bedoeld, je vraag verbaasde me alleen.

Er van uitgaande dat je nieuw bent in deze materie, er bestaat ook nog cable select zoals jij al aangaf.

Dat houd in dat hij dus aan de hand van de connector op de kabel bepaalt wie master en wie slave is, maar dat gebruik ik nooit.

Let op dat een UDMA kabel wel een master en slave connector heeft. Die kun je dus niet straffeloos verwisselen.

Succes,

Eric.

Ik weet soms wel eens een antwoord te geven, maar ik had nog nooit een brander ingebouwd. Dus, better be safe than
sorry, dacht ik. In computerland is nog steeds niets vanzelfsprekend, helaas.

Maar belangrijker is; hij doet het:thumb:

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan