Externe code

Status
Niet open voor verdere reacties.

johannetje2

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Beste mede- helpmijgebruikers!

Ik heb een vraag waarvan de oplossing misschien heel makkelijk is!

Ik heb namelijk een updater gemaakt voor mijn programma. Nu wil ik dat als er eens iets veranderd moet worden, dat de updater niet geupdate moet worden, maar een code uit kan voeren vanuit een extern bestand. Stel, er zit een bug in mijn programma, en ik heb het niet standaard in de updater gebouwd. Dan wil ik dat hij een bestandje downloadt waarin extra code staat, bijvoorbeeld Msgbox("Hoi") en dat hij dat dan uitvoert.

De vraag is dus simpel.
Ik wil dat de updater een deel van de code uitvoert vanuit een extern bestand, en dat als er een bug moet worden verholpen dat hij een nieuwere versie van dat bestand downloadt met wat extra informatie, zodat ik geen 2 updaters moet maken die elkaar gaan updaten + het programma.

Wie kan mij helpen?

(ik had dit gevonden... alleen als ik er Label1.Text = "Helpmij!" inzet, geeft hij fouten :S)

Laatst bewerkt:
wat voor foute en kan je wat code uploade?

wat voor foute en kan je wat code uploade?

Ik zal het nogmaals uitleggen.

Ik heb een code gemaakt die ervoor zorgt dat mijn programma naar een nieuwere versie wordt geupdate met bugfixes. Maar stel, er zit een fout in de installatiemap-naam. Dan kan ik onmogelijk een updater voor de updater maken die het programma update. Dus mijn vraag is nu, ik heb iets nodig dat hij code haalt uit een .txt bestand van mijn server bijvoorbeeld:
Label1.Text = "HELP"
Msgbox("MIJ")
TextBox1.Text = ".NL"

en die code dan vervolgens uitvoert. Hoe moet ik dat doen?

je wilt locatie opgeven bedoel je van het txt bestandje?
waar die deze moet zoeken?

Nee, ik wil dat hij gewoon de code uitvoert die in een txt bestandje staat.

hallo,

kun je niet beter tegen de updater zeggen dat hij een updater van internet moet downloaden en uitvoeren?
dat is veel simpeler...

mvg rowano

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan