externe desktop in thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
hoi allemaal heb de gehele ochtend lopen zoeken maar kan helemaal niets vinden, kan er overheen kijken maar kan het echt niet vinden hoe ik in mijn thuisnetwerk een remote desktop aanmaak.

oke even wat uitleg

laptop met vista.
desktop win7

kpn experiabox

netwerk werkt goed. moet wel standaard wachtwoord invoeren als ik van de thuispc de laptop in wil gaan en andersom, maar dan zijn de permissie's in orde en kan ik overal in waar ik in wil.

nu wil ik eigenlijk gewoon van de thuispc (win7) in de laptop(vista) om zo een programma over het netwerk te draaien. en natuurlijk ook andersom

Heb zitten zoeken naar een tutorial of zo hoe je een remote desktop op moet zetten maar kan echt niets vinden afgezien dan van de programma'tjes die je kan kopen en downloaden om dat te doen, maar wil eigenlijk gewoon het standaard windows programma gebruiken.

Heb al wat dingen geprobeerd maar kom er maar niet uit, weet dat ik hier wat verkeerd doe, maar weet niet wat.

ja dit is wel een oplossing maar wil eigenlijk gewoon de externe desktop van windows zelf gebruiken. vind ik veel minder ingrijpend namelijk.

het werkt wel namelijk. dat ik al lang uitgetest.

Je hebt het doel van chris1d niet begrepen: Waar het hém om te doen is is dat het alleen mogelijk is om Remote Desktop uit te voeren op pc's die beschikken over XP Professional, Vista Business, Vista Ultimate, Windows 7 Professional of Windows 7 Ultimate.
Het is dus niet beschikbaar voor Starter of Home (Premium) versies van dergelijke besturingssystemen.

Dan zijn er nog een paar beperkingen:
a. Je moet het aanzetten. Rechtsklik op Mijn Computer icoontje op je bureaublad, kies Eigenschappen, ga naar tabblad "Verbindingen van buitenaf" en vink de onderste optie aan. Je kunt dan meteen aangeven welke gebruikersnamen er gebruik van mogen maken.
b. Elke gebruikersnaam waarmee je inlogt moet een wachtwoord hebben.
c. De firewall moet open staan op de 'ontvangende' computer. Meestal wordt dat automatisch geregeld, maar als je zelf nog firewall-software op de ontvangende pc's geïnstalleerd hebt, dan moet de Extern Bureaublad service (of poort 3389 TCP) binnenkomend zijn toegestaan.
d. Alleen op servers kun je met meerdere mensen tegelijk op de computer aan het werk zijn. Dus als je een Extern Bureaublad sessie wilt opzetten met een ontvangende pc (geen server), dan moet daar niemand op aan het werk zijn.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan