Externe geluidskaart edirol start niet (code 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomster118

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Beste mensen,

Help mij alsjeblieft, want ik flip 'm helemaal de pan uit.
Ik heb een externe (Roland) edirol ua 25 geluidskaart (al een paar jaar, prima ding). Het punt is alleen dat het apparaat niet meer correct werkt. Cubase kan het apparaat niet meer vinden en in het configuratiescherm kan bij de midi-functie niet de edirol kaart wordt geselecteerd. Al een paar keer opnieuw geinstalleerd, maar werkt niet.

Vandaag gaf de computer na opstarten de foutmelding 'windows-geen schijf' met de mogelijkheid annuleren, doorgaan, opnieuw. Deze foutmelding ging niet weg. Daarbij zijn de letters (i, f, e etc) van mijn usb ingangen opeens verandert. Op deze usb ingangen zijn een externe harde schijf en mijn externe edirol aangesloten. Op zoek naar forums en daar was het advies om de usb schijfpoorten te verwijderen en opnieuw te installeren. Gedaan en de foutmelding is inderdaad weg, echter de geluidskaart werkt in cubase nog steeds niet, kan het apparaat niet vinden. Itunes e.d. werken overigens wel met de geluidskaart...??? Wat moet ik doen???

Ps. Ik merk nu overigens dat bij het opstarten van Itunes nu weer de foutmelding wordt weergegeven, na een paar keer annuleren te drukken gaat het weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan